Alla inlägg under oktober 2012

Av so-not-perfect - 10 oktober 2012 17:13

Blev grymt förvånad imorse när vågen visade på -1 kg sedan förra veckan. Trodde aldrig att jag hade gått ned npgot i vikt eftersom jag har ätit massor av godis och dylikt flera dagar, så jag blev positivt överraskad imorse över hur konstigt min kropp reagerar på mina matvanor. Känner mig riktigt pepp inför att gå ned mer i vikt :) 1 kg till att gå ned till nästa onsdag då, det ska jag nog klara!

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 19:10

-1650 kalorier idag :)

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 13:20

Gud, vad länge sedan det var som jag skrev här. Jag trodde att jag hade lämnat denna blogg bakom mig, men antar att jag behållde den lite som en snuttefilt då den var min trygghet under flera år där jag kunde skriva exakt vad jag kände, utan att behöva censurera vad jag sa till folk. Det senaste halvåret har varit "bättre" än tidigare på vissa sätt och sämre på andra sätt. Jag har t.ex flyttat hemifrån vilket är riktigt härligt och jag är även ute på praktik hela terminen. Men sen är det ju det här med mat och träning, det har gått väldigt upp och ned så jag känner att jag behöver börja skriva här igen för att få en bättre balans, eftersom jag är rädd att falla tillbaka så djupt in i skiten där jag var tidigare.


De senaste veckorna har jag ätit väldigt bra under vardagen, d.v.s frukost, lunch och middag (normalportioner) + mellanmål och eventuellt någon sötsak ibland utan att hetsa. Kändes verkligen bra att jag klarade det, tror att det berodde mycket på att jag är på praktiken långa dagar och har en rutin liksom, samt att jag äter en bra middag och blir mätt, vilket minskar risken för hets. Men det är på helgerna som jag trillar dit och bara äter och äter och skiter i allt annat. Min akilleshäl är då sötsaker, för när jag väl har börjat, så har jag väldigt svårt att sluta eftersom jag är inne i det svart/vita-tänkandet, det är alltså allt eller inget som gäller så då äter jag verkligen allt. Så jag måste verkligen ta tag i det här för jag mår inte bra, varken fysiskt eller psykiskt även om jag försöker att dölja det både för mig själv och för andra då jag är "normal" och "frisk" numera, jag vill inte vara ätstörd liksom!


Så det jag tänker göra nu är att utesluta alla sötsaker, för när jag väl unnar mig något så går det åt helvete och jag har börjat undvika att träffa vänner och sådant igen av flera skäl. Känner nu hur dålig självkänslan är och vill och behöver verkligen gå ned i vikt, och det ska jag fan klara! Har precis ätit lunch (svampröra med fullkornspasta och mozzarella), tagit effe och en koffeintablett och ska nu iväg och bränna lite kalorier på gymmet. Känner mig riktigt motiverad! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards