Alla inlägg under mars 2010

Av so-not-perfect - 31 mars 2010 23:41

Idag har jag haft att göra till tusen! Kom hem för en timme sedan och sitter nu här och njuter till "Som jag hade dig förut" med Lars Winnerbäck. Ögonen går i kors och min kropp är helt utmattad. Så det blir sängen så snart jag är färdig med detta inlägg.


En sak kan jag börja med - har hållt mig till mina 1200 kcl idag trots att jag inte har ätit jättenyttigt. Så vad har jag sysslat med idag då?:


  1. Jobb
  2. Malmö med en kompis. Gick på anställningsintervju för IM där och fick jobbet! Så jag provar på det en vecka och ser om det är något för mig. Sedan sprang vi runt i staden på jakt efter något bra ställe att äta på(väldigt länge... så jag har fått en massa motion). Sedan satt vi på MAX och åt och pratade i timmar! Vi hade värsta psykologpratet om våra och andras problem. Det kändes väldigt bra! Villken tur jag har som har en sådan fantastisk vän.
  3. Hemma i min fina stad igen. Hälsade på en kompis ett tag.
  4. Jobb(städjobb för sista gången :D) Så jag avslutade ett jobb samma dag som jag fick ett nytt. Det kallar jag lyckat!
Av so-not-perfect - 30 mars 2010 16:58

Gissa vem som är glad till tusen!!! Jag!!! Hihi. Hade en helvetesnatt och funderade på allt jävla skit som antagligen går, men nu har det vänt! Äntligen är vinden med mig! Min sista jobbardag är imorgon och samma dag så ska jag på en anställningsintervju! Oh, yeah! Min första någonsin! Fatta villken tur om jag får jobbet! Vill så gärna! :D


Har också varit ute och gått över en mil, (därmed förbränt ca 400 kcl) så mina fötter är trötta men glada. Kanske allt kommer att lösa sig. Är förresten uppe i 550 kcl än så länge.

Av so-not-perfect - 29 mars 2010 17:06

Har precis ätit 100 gram maraboo, men på ett planerat sätt! Valde mellan det och middag, Så nu fan blir det att hålla sig på 1200 kcl! Har 260 kcl kvar att äta för idag. Kör situps nu och ska ut på en promenad sen.


Alltid röra sig!

Av so-not-perfect - 29 mars 2010 01:09

Har druckit alldeles för mycket cola light idag för att kunna sova. Har även tränat idag. :) Det måste bli ett måste igen på allvar! Hade tänkt hålla mig på 1200 kcl och det gjorde jag, fram tills nu. Så är uppe på 1800 kcl, men har tränat mycket så det är väl okej? Kör lite rygglyft nu också. Äter man så får man böta också! Läser en bok av Stephen King för tillfället (Lisleys berättelse). Den är riktigt bra! Nä, då får jag väl fortsätta med det jag nu gör och försöka sova sen.


Natti natti!

Av so-not-perfect - 28 mars 2010 13:56

Idag har jag ändrat om i min garderob. Man mår så oerhört bra av att veta att allt är i sin ordning! Ska vara en ren dag idag med massor av träning! Gårdagen ska jag inte tänka på. För det är en ny dag idag. En dag fylld med möjligheter.


Det måste jag tro på.

Av so-not-perfect - 28 mars 2010 00:11

Som luftens prinsessa, befinner jag mig på fluffiga moln

jag lever för renhet, för hoppet

för skönhet och perfektion

jag avundas och jag gråter

 

Som alltes prinsessa, slukar jag kontinent efter kontinen

jag insuper intryck

jag fasar över vad som komma skall

jag startar blodbad

 

Två halva prinsessor med samma lott - ödet att aldrig få bestiga tronen

att aldrig lära sig måttfullhetens regel

att aldrig lära sig konsten att älska sig själv

 

Två av en på samma jord

men ändå så långt ifrån varandra

utan mölighet till fulländning

på två olika världsdelar

om än mentala sådana

svart och vitt - aldrig i enat grått

tillsammans 

Av so-not-perfect - 27 mars 2010 21:49

Mitt förhållande till mat förstör mitt liv! Nu är även denna dag förstörd. God damn!

Av so-not-perfect - 27 mars 2010 18:55

Jag kan verkligen inte stå emot frestelser... Vi hade glass hemma så åt det med blåbärssylt och choklad. Man behöver inte tre gissningar för att veta vad jag gjorde efter det. Men det känns ändå lugnt. Så länge som jag tränar sen också. Det är okej. Får bara inte hända för ofta. Vad kan det vara, andra eller tredje gången denna vecka?

Ovido - Quiz & Flashcards