Alla inlägg under mars 2010

Av so-not-perfect - 20 mars 2010 15:23


Hon ligger på golvet och ägnar sig besatt åt situps.

Räknar de metodiskt utan fel, precis som alla andra dagar. 

Kämpar fruktlöst.

Always the same.

Så stannar hon upp.

Försöker tänka, men huvudet är tomt.

Lyfter upp sina händer i luften.

Tittar på de förstörda underarmarna, fyllda av ärr och nyläkta skorpor mot den bleka bakgrunden.

Tittar på benigheten - bedömmer.

Lyfter blicken mot det vita taket. 

Drömmer om en räddning som aldrig kommer.

Vågar inte be.

Bara önska.

Av so-not-perfect - 20 mars 2010 13:34

...är rätt nyvaken här. Känner mig äcklig. Gårdagen gick dåligt när kvällen väl kom. Godis och mackor. Men ändå det kunde ha varit värre! Så ingen depp nu, inget blir ändå bättre av det. 1200 kcl idag måste det bli som högst (är redan uppe i 700 kcl...). Sedan kör vi ordentligt imorgon! :D Ren, ren, ren ska jag bli! Ska även träna ordentligt idag, för det finns ingen ursäkt till motsatsen.


Sedan ikväll ska jag ut med kompisarna och spela biljard. Har aldrig gjort det förrut så antingen är jag en naturbegävning på det, eller så dampar jag och bollar kommer att åka in i väggar!

Av so-not-perfect - 20 mars 2010 02:37

Hemma efter mys på stan och en utekväll. Var helt okej och väldigt trevligt ibland. Men jag saknad en viss person som jag hoppades att jag skulle springa på. Men fy den som ger sig! Hans kompisar var där men inte han. Många andra trevliga killar där också, men jag vill inte ha de. Damn. Aldrig att han kommer att bli min.

Av so-not-perfect - 18 mars 2010 17:13

Det här funkar inte! Det här med att inte kunna behärska sig - mitt okontrollerade ätande. Det enda jag kan komme på för att sätta stopp på det är att fasta ett tag. För det är maten i sig som jag oroar mig för hela tiden. Har jag väl börjat så går det knappt att sluta. Har ju klarat detta innan så varför inte nu? Så förhoppningevis är detta sista ätardagen på ett tag.

Av so-not-perfect - 17 mars 2010 23:58

Dagen gick utmärkt! Sedan förstörde jag lite å jobbet med dumma kakor. Men det var inte så farligt. I alla fall inte förrän för någon timme sedan. Jag klarar ingenting! Har även fallit tillbaka i mer självdestruktiva vanor igen. Men det får mig att känna mig aningen bättre för en stund och då är det ju värt det. Men inte blir det särskilt vackert och när det blir varmare ute så blir det ju allt svårare att dölja det. Igen.

Av so-not-perfect - 16 mars 2010 21:25

Villken härlig träning det blev! Brände över 300 kcl på crosstrainern och 120 genom situpsen. Helt klart godkänt! :) Äter även ett äpple nu efter träningen.

Av so-not-perfect - 16 mars 2010 18:24

Hallå på er!


Sitter här med en smarrig smothie gjord på yoghurt, banan, jordgubbar och blåbär toppad med kanel. Har tagit en hoodia imorse och en stacker för ett par timmar sedan. Har även druckit cola. Det var visst ingen bra kombination, då jag är alldeles darrig och jag kallsvettas. Men det är jag ju van vid. Ska träna ett ordentligt pass senare så jag samlar kraft just nu.


Kilona ska rasa!

Av so-not-perfect - 15 mars 2010 23:43

Vad ger det - allt det jag gör?

Vad gör du, allt annat än jag?

Allt annat än slår tillbaks tiofallt.

Får mitt huvud att snurra.

Mina handleder att blöda.

Mina ögon att översvämmas.

Mitt hjärta att flyttas till halsen.

Knappt någon luft att andas.

Men vad gör det, allt annat än ingenting?

Ger, tar - trampar på.

Vi skrattar åt allas vår egen fågelskrämma.

Jag.


Ovido - Quiz & Flashcards