Alla inlägg den 11 mars 2010

Av so-not-perfect - 11 mars 2010 19:52

Har märkt att nästan varke gång jag har jobbat hårt och ätit väldigt lite, så slutar det i värsta mackorgin. Likadant idag + cookies. Men jag tänker verkligen inte deppa ner mig igen för det! Har överskottsenergi nu så jag tar vara på det med träning. :)

Av so-not-perfect - 11 mars 2010 18:36

Får visst kärleksförklaringar på facebook av en turkisk kille som jag inte känner. Smickrande. Men det visar bara på hur mycket vi alla egentligen behöver kärlek, även jag antar jag.

Eller så är han bara kåt...

Av so-not-perfect - 11 mars 2010 17:02


Ja, rubriken säger väl mer eller mindre allt... Detta faktum gör mig fullkomligt rasande! Jag tycker ändå att de flesta av oss (inklusive jag själv) är realister här i västvärlden. Man kan ge pengar till Röda korset, Amnesty och så vidare. Men att ge pengar till en tiggare är något vi drar oss för att göra. Och kanske med rätta också.


Som de flesta av oss har jag alltid varit för att ge till de behövande och det gjorde jag idag också. Var och handlade med mamma och då satt det en tiggare där. Jag blev väldigt nedstämd som jag brukar bli vid sådana situationer. Mamma gav mannen några kronor. Jag tömde plånboken (70 kronor) och gav det till honom. På väg hem klagar mamma på detta med att man inte kan lita på vad han gör med pengarna. Och visst, det stämmer, men som jag har sagt förut så väljer jag att vara positiv i sådana här fall. Väl hemma berättar pappa för mig att den mannen jag gav pengar till alltid är där och sedan kör hem och fortsätter nästa dag på samma vis. Han har pengar, men har valt att göra detta till sin livsstil. Det är visst väldigt vanligt. I många fall finns det också överhuvuden i sådana här organisationer(!) som kör ut människor att tigga för dagen med kanske till och med ett barn vid sin sida för att väcka sympati. Sedan hämtar de upp de och dagskassan...


Godtrogna jag skulle inte ens komma på tanken med detta! Det är hemskt! Inte bara för att det de gör är fel utan framför allt för att de som verkligen behöver pengarna får dåligt rykte. Förstår inte hur de kan ha mage att göra det! Inte nog med att de luras, så är det ju något oerhört förnedrande att sitta på sina bara knän med en mugg i händerna dag in och dag ut. Detta ska ju vara något som man gör som sista utväg.


Vad är det för värld vi lever i?

Ovido - Quiz & Flashcards