Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Sockerberoende, hjälp?

Av so-not-perfect - 23 juni 2011 00:24

Jag är så grymt pepp på att gå ned i vikt i sommar! Ovanligt för att komma från mig, inte sant? ;P Har inte riktigt kommit någon vart de senaste veckorna, då jag tränar och äter bra i början av veckan, medan det skiter sig i slutet av veckan. Äter även någon form av onyttighet i princip varje dag. Kan inte sluta! Har någon något bra tips mot detta diaboliska sockerberoendet?


Börjar jobba i sex veckor från och med nästa fredag, och hoppas då att det kommer att bli enklare att gå ned i vikt, då jag kommer att vara igång mycket på jobbet och  är sysselsatt på ett helt annat sätt än nu, när jag inte vet vad dagen har att erbjuda. Blir lätt att jag äter mer onyttighet av ren och skär tristess. De andra sommrarna när jag har jobbat så har jag haft det mycket enklare att gå ned i vikt, om jag bara äter regelbundet och inte drar ned för mycket på maten som behövs då jag är igång mycket. Ska satsa på att gå ned 1 kg/veckan, för att komma tillbaka till min trivselvikt på ett sunt sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av so-not-perfect - 10 oktober 2012 17:13

Blev grymt förvånad imorse när vågen visade på -1 kg sedan förra veckan. Trodde aldrig att jag hade gått ned npgot i vikt eftersom jag har ätit massor av godis och dylikt flera dagar, så jag blev positivt överraskad imorse över hur konstigt min kropp...

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 19:10

-1650 kalorier idag :)

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 13:20

Gud, vad länge sedan det var som jag skrev här. Jag trodde att jag hade lämnat denna blogg bakom mig, men antar att jag behållde den lite som en snuttefilt då den var min trygghet under flera år där jag kunde skriva exakt vad jag kände, utan att behö...

Av so-not-perfect - 20 februari 2012 20:31

Är helt avtrubbad, utan någon enligt mig acceptabel anledning Allt är ju bra Vågar bara inte hoppas eller göra några framtidsplaner Vill gråta en skvätt i hopp om att bli jag igen, men det är lönlöst Det finns ju inget att gråta för,  bara ...

Av so-not-perfect - 7 december 2011 19:02

Det går bra nu

Ovido - Quiz & Flashcards