Alla inlägg under maj 2011

Av so-not-perfect - 22 maj 2011 23:57



Det du gjorde idag gubben - jag mår så dåligt av det. Vad ska jag säga till dig, när jag har hållt på med liknande självskadebeteende i åratal? Enda skillnaden är att ditt är ett rop på hjälp då du visade det - berättade det. Det gjorde aldrig jag, jag skämdes ju så och ville inte att någon skulle veta. Och jag vet att du lider och jag älskar dig så himla mycket lillebror, men jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Var det jag sa tillräckligt? Är jag en bra syster? Kommer du någonsin att sluta att vara så olycklig jämnt? Jag vill bara se dig lycklig, jag vill att du ska bli dig själv igen, men jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa dig på traven.

Av so-not-perfect - 21 maj 2011 14:26

Fint väder ute, så blir snart att avverka 2 mils cykling för tredje gången denna veckan :). Har varit lite kasst med träning veckan innan, men jag ska ju inte se bakåt längre utan leva i nuet istället! Carpe Diem liksom. Failade igår, men är faktiskt okej. Hade ju det så mysigt med mina mina vänner och dessutom kommer jag ändå upp i den planerade kalorimängden denna veckan, så det är ju skönt. Snart är skolan slut, så då har jag bara 2,5 år kvar till yrkesexamen :). Jag är ju grym! Men är fortfarande en del arbete kvar innan sommarlovet entrar, men det kommer säkert att gå bra! Så byebye girls och ut i solen med er nu! :)

Av so-not-perfect - 7 maj 2011 13:51



Är knappt alls bakis efter en härlig partykväll med vännerna igår. Allt jag känner (trots all drickan) är att jag mår lite illa, och sedan svider även knäet från när jag trillade på fyllan. Men var verkligen helt underbart roligt igår! Kände att jag verkligen kunde släppa loss, vilket jag behövde :) Men nu är det snart dags för träning, d v s cykla 2 mil + den vanliga hemmaträningen. Fram till dess frödriver jag tiden med underbaraste !Buffy - the vampire slayer"- love.

Av so-not-perfect - 1 maj 2011 16:46


Btw, jag tror att jag glömde berätta att jag faktiskt fick jobbet trots allt! :)

Av so-not-perfect - 1 maj 2011 15:45

Usch, fick panik över att "bara" äta 700 kalorier idag. Inte för att jag inte skulle klara det, för jag vet att jag klarar det, har klarat mig utan mat flera dagar i sträck. Anledningen till att jag blev nervös beror på att det är under svältgränsen (1000 kalorier) och innebär att kroppen ställer in sig i svältläge o inte går ned i vikt. Så jag ökar mitt kaloriintag med 300 kalorier. Det kan väl ändå inte vara så farligt, eller?

Av so-not-perfect - 1 maj 2011 15:02

Blir ett kaloriintag på 700 kalorier idag, för att kompensera för gårdagen och för att hamna på mina -7000 kalorier/vecka. Känns skönt att jag trots allt håller denna gräns, ska INTE ha ångest för gårdagen. Träningsmässigt så har jag varit asduktig den här veckan, då jag har cyklat 2 mil 5 av veckans 7 dagar + den vanliga träningen. Om det inte hade varit för min svaghet (maten) så hade jag varit smal och vacker. Men hur som helst, så ha jag i alla fall gått ned 1 kilo denna veckan, så min diet-metod veckar fungera. Snart en ny vecka :) Kämpa, kämpa, kämpa!

Ovido - Quiz & Flashcards