Alla inlägg under mars 2009

Av so-not-perfect - 30 mars 2009 19:46

Ingen är hemma och vad passar jag inte på att göra? - jo hetsa! Bajs på mig! Dagen gick strålande, fram tills för en stund sedan. Mackorna hamnade i magen med bl.a smör, ost och kyckling... Även en banan åkte ned och O´boy. Mitt i allt detta spydde jag. Jag som ville sluta upp med det! Men jag spydde bara lite, men det gör väl inte saken mycket bättre... Blir bara så jävla rädd när det kommer blod.


Dagens intag slutade då på drygt 1800 kcl... FUCK! Jag hatar att leva mitt liv så här. Jag hatar mig själv och allt jag står för. Jag mår skit! Och jag är trött och yr. Usch! Jävla tjockis! Jag är livrädd för att sluta med en vikt på 100+. Jag är livrädd för att mitt liv alltid kommer att kretsa kring detta.

Av so-not-perfect - 29 mars 2009 20:04

Intag:


  • Rågfras med havremjölk, äppelmos (190 kcl)
  • Pära (75 kcl)
  • Banan, nyttig bulle med lättkeso och två smörgåsgurksbitar (195 kcl)
  • Macka med lättkeso, kycklingskiva, ^^ (90kcl)

Totalt: 550 kcl (Den där sista mackan var dock sååå onödig! Men jag är glad över att det bara blev EN och inte 10...) :)


Uttag:


  • 500 situps
  • Ct-25 min
Av so-not-perfect - 29 mars 2009 16:39

Föregående Bild 1 av 16Nästa


Kollade precis på msn (http://halsa.msn.se/3446/image/1) om vad kändisarna har komplex över. En del saker är fullkomligt absurda! Som att Britney Spears tycker att hennes bröst är för stora eller att Angelina Jolie tycker att hennes armar är för smala. Jag tycker att hon har grymt snygga armar, skulle gärna byta med henne! ;) Så jag undrar; vad har ni komplex över? Själv har jag alltid avskytt mina lår. Drömmer om dagen då jag kan gå i kort-kort utan att skämmas.

Av so-not-perfect - 28 mars 2009 19:29

Intag:


  • Ananas (50 kcl)
  • Lättyoghurt, musli, äppelmos (155 kcl)
  • Pära (75 kcl)
  • 3 tunna knäcke, lättkeso, 2 kycklingskivor, smörgåsgurka (95 kcl)

Totalt: 375 kcl


Uttag:


  • PW, 1½ h
  • 500 situps
Av so-not-perfect - 27 mars 2009 15:13

Det är fredag idag och jag ska ut och bowla och sen göra pizza med mina kompisar. Många gånger skulle jag tyvärr tacka nej till sådant, för att slippa maten, men jag vill inte isolera mig längre bara för att undika mat! Så jag har bestämt mig för att unna mig lite gott idag. Fatta, detta är första gången på jag vet inte hur länge, som jag har ätit lösgodis utan att "kompensera" på något sätt. Det känns bra. Men jag vet att jag antagligen kommer panika imorgon och träna ordentligt, men det är morgondagens bekymmer. Ikväll ska jag bara ha kul. Jag är snygg, sexig och singel, så vafan skulle jag sitta hemma för? Haha, undrar vart allt detta självförtroendet kom från. Vad ska ni hitta på ikväll? Pussar och kramar och hoppas ni får en lika trevlig fredag som jag planerar! Btw är lite glad idag, för mina kompisar tycker visst att jag inte har någon mage kvar! :) haha

Av so-not-perfect - 26 mars 2009 21:06

 


Dagen gick förbi väldigt snabbt. Det är visst bra att fördriva tiden med sina älskade kompisar. Var på UM och har fått tid hos en kurator på påsklovet. Var dock sjukt nervös, för jag har ju aldrig nämnt mina problem för en vuxen. Antar att det kommer att bli ännu svårare när samtalet kommer. Men min kompis var med mig idag och hon kommer att vara med mig då också. Det är en bra säkerhetsåtgärd, för alltid när jag mår lite bättre och känner att jag klarar av detta bra, det är då jag brukar fega ur och dra mig allt längre in i ätstörningen. Men jag ska klara av detta!


Annars gick dagen förvånansvärt bra. Blev min vanliga frukost, sen två små mackor utan något i skolan och några tuggor av maten, sen ett äpple och lite knäcke med lättkeso (och smörgåsgurka! - har blivit helt beroende av det). Jag kände att jag måste försöka ordentligt för att bli "frisk" men ändå äta så pass "lite" att jag går ned i vikt. Så jag slog på stort och åt linssoppa med lax! Fatta vad gott det var! Fatta vad dte tog emot att äta en hel, varm måltid! Jag fick en obekant känsla efter måltiden - jag var lagom mätt. Det var länge sedan jag kände så. På sistone har det pendlat mellan hunger och en proppfull mage. Därför känner jag mig lite konstig nu, men min mage är nöjd. Den varken gör ont eller kurrar.


Kaloriintaget låg på ca 880 kcl idag. Jag känner mig märkligt stolt över denna siffra. Trots att jag tycker att det låter alldeles för mycket, så vet jag att det är en bra siffra. Jag måste bara lära mig att leva med känslan av att min mage är nöjd. Känslan av välmående och inre välbefinnande. Haha jag låter som värsta yogainstruktören, men det är grymt skönt att ha klarat en hel dag utan någon särskild ångest. Så det är ett steg på vägen! :)

Av so-not-perfect - 25 mars 2009 22:59

 


Jepp, jag har tråkigt! Så ni får stå ut med mina tankar och ändlösa funderingar.


Jag vill gå tillbaka till mitt livs oskuldsfullaste tid. En tid utan ständig ångest. En tid då jag kunde ta en kaka bara för att jag var sugen. Jag tänkte inte på kakans innehåll dåm, på hur många kalorier den hade i sig och på hur lång tid det skulle ta för mig att förbränna dem. Jag var knubbig - men betydligt lyckligare. 


Jag vill inte känna mer! Jag vill bara sjunka ner i det svarta djup som omger mig. Nollställ min akänslor och gör mig tom igen. Ta bort all min inre smärta innan jag skadar de jag älskar ännu mer...


Kan ett rus ta mig till en bättre plats? En lycklig plats där jag bara är jag och inget annat? En plats där ångest och smärta ej existerar? I sådant fall - vad väntar jag på? Kosta vad det kosta vill! Jag vill inte komma tillbaka till verkligheten. Jag vill bara vara lycklig, eller nollställd åtminsone...

Av so-not-perfect - 25 mars 2009 22:32

 


Jag skriver en hel del texter/dikter när jag mår dåligt. Så tänkte ge er ett smakprov; (ni får ursäkta att min stavning inte är den bästa ;))


So much problems

So much pain

Heart so empty

Soul so dead


This is the story about a problemchild and her dream; beauty

She thought: hide your pain and tear yourself apart, it´s just your life

Nobody cares

You´re worthless

Hide yourself where they can´t find you, where you´re all alone

Die slowly, from inside and out

Turn on your fakesmile and hide your pain


But you´ve lived her life too long captured in a nest of lies

You´ve gone to school, socilized and tried to be perfect

 But you wasn´t fooling anyone

They all saw threw you

Liar!

Your brain´s so sick, full with lies telling you how to look, feel and act


Poison me

Eat me up

But make threw one more day

A week is not too long, a month, maybe a bit longer

Eat another time

Get skinny

Get perfect and light as a fether

Get loveable


Ovido - Quiz & Flashcards