Alla inlägg den 19 mars 2009

Av so-not-perfect - 19 mars 2009 19:06

Mat:

  • Vindruvor (65 kcl)
  • Ananas (65 kcl)
  • 2 tunna knäcke med 1 skiva kalkon, keso, 2 cocktailtomater (70 kcl)

Totalt: 200 kcl


Träning:

  • Pw 1h, 40 min
  • 500 sits
  • Pw 1h

 Det är så här alla dagar borde vara! :)

Av so-not-perfect - 19 mars 2009 11:50

 freddie_mercury.jpg freddie mercury image by sigrune90


Det blev ingen frukost imorse. Jag hade en stor ångestklump i halsen och kunde bara inte förmå mig till att äta. Äter dock några vindruvor nu för ja, ni vet ämnesomsättningen. En lustig sak inträffade idag. Jag hade ju bestämt mig för att visa hur "glad" jag är. Men min kompis frågade om jag var glad och jag sade "ja, jag ler ju" och log det största leende jag kunde hitta. Hon skakade tvivlande på huvudet och sade "ja, men ler du på insidan?". Jag svarade lite defensivt med att skämta bort det. Jag spelar alltid clown när något blir jobbigt. Jag tror det är de som alltid verkar glada och skämtsamma utåtsätt som man borde se upp med. För vi döljer ofta ett hål av ensamhet, tomhet och massor med problem för oss själva. Men kan ändå inte låta bli att tänka; är jag verkligen så genomskinlig?


Senare kom vi in på ett annat favoritämne; mat...


Kompis: Åh, vad jag är hungrig!

Jag: Usch, mat - fan vad äckligt. Jag mår illa!

Kompis: Spyr du när du äter du så mycket som du mår illa?

Jag: (blir lite smått panikslagen) Nej, jag äter jättemycket ju!

Kompis: Har du ätit idag?
Jag: Ja, självklart! Jag älskar ju mat!

Så här fortskred det ett tag, med de andra kompisarnas blickar. Shit vad pinsamt att prata om sånt när jag är så tjock som jag är! Om jag hade varit mager så hade det ju varit en annan sak om hon oroat sig. Men jag förtjänar ingen omsorg av någon! Fan vad hon ser igenom mig! "Nejdå, jag spyr aldrig! Jag äter massor med mat" (ingen lögn dock, men varvas med bättre dagar med mycket mindre mat). Mitt liv består utav lögner. Men det funkar åtminsone bra med andra och jag tror att jag kan övertyga henne om att jag "mår bra".


Älskar låten "The great pretender" med Freddie Mercury. Den beskriver mitt liv så bra:


Oh yes I'm the great pretender (ooh ooh)
Pretending I'm doing well (ooh ooh)
My need is such I pretend too much
I'm lonely but no one can tell

Oh yes I'm the great pretender (ooh ooh)
Adrift in a world of my own (ooh ooh)
I play the game but to my real shame
You've left me to dream all alone

Too real is this feeling of make believe
Too real when I feel what my heart
can't conceal

Ooh Ooh yes I'm the great pretender (ooh ooh)
Just laughing and gay like a clown (ooh ooh)
I seem to be what I'm not (you see)
I'm wearing my heart like a crown
Pretending that you're still around

Yeah ooh hoo
Too real when I feel what my heart
can't conceal

Oh yes I'm the great pretender
Just laughing and gay like a clown (ooh ooh)
I seem to be what I'm not you see
I'm wearing my heart like a crown
Pretending that you're
Pretending that you're still around



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards