Alla inlägg den 25 mars 2009

Av so-not-perfect - 25 mars 2009 22:59

 


Jepp, jag har tråkigt! Så ni får stå ut med mina tankar och ändlösa funderingar.


Jag vill gå tillbaka till mitt livs oskuldsfullaste tid. En tid utan ständig ångest. En tid då jag kunde ta en kaka bara för att jag var sugen. Jag tänkte inte på kakans innehåll dåm, på hur många kalorier den hade i sig och på hur lång tid det skulle ta för mig att förbränna dem. Jag var knubbig - men betydligt lyckligare. 


Jag vill inte känna mer! Jag vill bara sjunka ner i det svarta djup som omger mig. Nollställ min akänslor och gör mig tom igen. Ta bort all min inre smärta innan jag skadar de jag älskar ännu mer...


Kan ett rus ta mig till en bättre plats? En lycklig plats där jag bara är jag och inget annat? En plats där ångest och smärta ej existerar? I sådant fall - vad väntar jag på? Kosta vad det kosta vill! Jag vill inte komma tillbaka till verkligheten. Jag vill bara vara lycklig, eller nollställd åtminsone...

Av so-not-perfect - 25 mars 2009 22:32

 


Jag skriver en hel del texter/dikter när jag mår dåligt. Så tänkte ge er ett smakprov; (ni får ursäkta att min stavning inte är den bästa ;))


So much problems

So much pain

Heart so empty

Soul so dead


This is the story about a problemchild and her dream; beauty

She thought: hide your pain and tear yourself apart, it´s just your life

Nobody cares

You´re worthless

Hide yourself where they can´t find you, where you´re all alone

Die slowly, from inside and out

Turn on your fakesmile and hide your pain


But you´ve lived her life too long captured in a nest of lies

You´ve gone to school, socilized and tried to be perfect

 But you wasn´t fooling anyone

They all saw threw you

Liar!

Your brain´s so sick, full with lies telling you how to look, feel and act


Poison me

Eat me up

But make threw one more day

A week is not too long, a month, maybe a bit longer

Eat another time

Get skinny

Get perfect and light as a fether

Get loveable


Av so-not-perfect - 25 mars 2009 18:14

Mår du dåligt?-ät!

Mår du bra?-ät!

Är du ledsen?-ät!

Är du uttråkad?-ät!

Är du sugen?-ät!


Detta verkar vara det som alla tycker att man ska göra hela jävla tiden! Våra liv verkar ju kretsa kring mat. Så fort man träffar någon så ska man äta, man är i skolan och vipps så är det lunch, högtider, helger... you name it! Om man följer denna taktik så blir man till slut som jag - ett fetto som inte står ut med sig själv! Jag ljuger och smusslar. Alla tror att jag är så nyttig och hälsosam, men de vet inte hur lite jag kan äta under några dagar, eller hur oerhört mycket jag kan äta andra dagar. De vet inte att jag nyss spydde mig halvt fördärvad. De vet inte hur jag mår. Men varför klandra dem, detta är ju mitt fel!


FETTO! Min "smarta" lösning på dessa matproblem; ät lite så länge du kan, hetsa sedan och spy! Spy tills du inte orkar mer! Spy ut all skiten! Mår du bättre nu? Ja, ångesten är borta och jag känner mig tom, lättad och... hungrig. Nej, du! Ingen mer mat för dig! Haha, shit vad jag är störd.


Totalt har jag idag spytt upp; glass, ett kexchoklad och 4 mackor med ost, smör och sylt. Det är så jävla mysigt att vara jag. Någon som vill byta liv? ;P


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards