Alla inlägg den 14 mars 2009

Av so-not-perfect - 14 mars 2009 23:30

 


Gjorde ett test på: http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/bodyshape03.pl?session_id=f06297a09b45da12d3043e913999ec2f som visar ens kroppsuppfattning. Man får välja mellan en rad kroppstyper och gissa vilken man är. Jag valde nr 5, men var visst nr 3, hm... Visar kanske lite på den skeva kroppsuppfattningen som jag pratade om i föregående inlägg.

Hur blev era resultat?

Av so-not-perfect - 14 mars 2009 21:43

Vem är jag?


Hmm, jag har funderat över en sak ett tag. Mina kompisar säger att jag har blivit smal och ser jättebra ut. De tycker inte att jag ska gå ned mer i vikt. Men hur kan jag tro på att det de säger verkligen är sant? Vad menar de med "smal"? Jag är ju tjock! Så fattar inte hur de kan få det till att jag är smal. Kanske är de rädda för att jag ska bli smalare och därmed se bättre ut än de. Ha! Fan vad nice det hade varit! Men ändå kan jag inte sluta tänka på om det är min självbild som det är fel på. Tänk om jag verkligen är smal, men inte ser det. Förvirrande! Det är en konstig värld vi lever i...

Av so-not-perfect - 14 mars 2009 20:37

Jag kämpar alltid mot maten.

Jag kämpar alltid mot ångesten.

Så varför inte försöka sig på lite förndringar? Jag har slängt min matbok (för 100 gången...) och fösöker att äta sunt men kontrollerat. Än så länge har det gått bra, (en dag) klarade bara en halv dag förra gången haha. Men jag kämpar. Hade ångest efter tonfisksalladen idag, trots att den var kalorisnål. Men ångetsen försvann efter ett tag. Nu känner jag mig bara tom. Det är skönt. Är helt nollställd - inga känslor alls.

 Men tro nu inte att allt är helt normalt. Tränar fortfarande ordentligt för jag vill ju gå ned i vikt. Håller även koll på kalorierna i huvudet, på ett ungefär. För nuförtiden vet jag ju  vad det mesta innehåller. Men det är en klar förbättring. En annan bra sak är att jag motstod både glass och chips när resten av familjen krängde det idag. Hur kan de försöra sig själva med sådant skit utan att bli tjocka?

Kan fortfarande heller inte dra ned på kontrollen när det gäller vem som lagar maten. Så fortsätter med att fixa min egen mat. Men det är kul att laga mat! Bara jag håller mig borta från onyttigheter så ska det gå! Jag ska klara detta! Jag är STARK! Önska mig lycka till! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards