Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Nice!

Av so-not-perfect - 26 mars 2009 21:06

 


Dagen gick förbi väldigt snabbt. Det är visst bra att fördriva tiden med sina älskade kompisar. Var på UM och har fått tid hos en kurator på påsklovet. Var dock sjukt nervös, för jag har ju aldrig nämnt mina problem för en vuxen. Antar att det kommer att bli ännu svårare när samtalet kommer. Men min kompis var med mig idag och hon kommer att vara med mig då också. Det är en bra säkerhetsåtgärd, för alltid när jag mår lite bättre och känner att jag klarar av detta bra, det är då jag brukar fega ur och dra mig allt längre in i ätstörningen. Men jag ska klara av detta!


Annars gick dagen förvånansvärt bra. Blev min vanliga frukost, sen två små mackor utan något i skolan och några tuggor av maten, sen ett äpple och lite knäcke med lättkeso (och smörgåsgurka! - har blivit helt beroende av det). Jag kände att jag måste försöka ordentligt för att bli "frisk" men ändå äta så pass "lite" att jag går ned i vikt. Så jag slog på stort och åt linssoppa med lax! Fatta vad gott det var! Fatta vad dte tog emot att äta en hel, varm måltid! Jag fick en obekant känsla efter måltiden - jag var lagom mätt. Det var länge sedan jag kände så. På sistone har det pendlat mellan hunger och en proppfull mage. Därför känner jag mig lite konstig nu, men min mage är nöjd. Den varken gör ont eller kurrar.


Kaloriintaget låg på ca 880 kcl idag. Jag känner mig märkligt stolt över denna siffra. Trots att jag tycker att det låter alldeles för mycket, så vet jag att det är en bra siffra. Jag måste bara lära mig att leva med känslan av att min mage är nöjd. Känslan av välmående och inre välbefinnande. Haha jag låter som värsta yogainstruktören, men det är grymt skönt att ha klarat en hel dag utan någon särskild ångest. Så det är ett steg på vägen! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av so-not-perfect - 10 oktober 2012 17:13

Blev grymt förvånad imorse när vågen visade på -1 kg sedan förra veckan. Trodde aldrig att jag hade gått ned npgot i vikt eftersom jag har ätit massor av godis och dylikt flera dagar, så jag blev positivt överraskad imorse över hur konstigt min kropp...

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 19:10

-1650 kalorier idag :)

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 13:20

Gud, vad länge sedan det var som jag skrev här. Jag trodde att jag hade lämnat denna blogg bakom mig, men antar att jag behållde den lite som en snuttefilt då den var min trygghet under flera år där jag kunde skriva exakt vad jag kände, utan att behö...

Av so-not-perfect - 20 februari 2012 20:31

Är helt avtrubbad, utan någon enligt mig acceptabel anledning Allt är ju bra Vågar bara inte hoppas eller göra några framtidsplaner Vill gråta en skvätt i hopp om att bli jag igen, men det är lönlöst Det finns ju inget att gråta för,  bara ...

Av so-not-perfect - 7 december 2011 19:02

Det går bra nu

Ovido - Quiz & Flashcards