Alla inlägg den 28 september 2010

Av so-not-perfect - 28 september 2010 18:36

Pluggar, pluggar, plugggar! Jag är en duktig tös idag! Men störs av paneringstankar:

- när fan ska jag ha den där ätardagen denna vecka?

Inte idag, inte imorgon eller i övermorgon - för då är det ändå flera dagar kvar på veckan och det bådar bara för en djup fail! Hade passat utmärkt på fredag (så mysigt, kränga en massa o kolla på film), men vet inte om jag ska träffa några kompisar då. Dessutom ska jag ut och festa på lördag och om jag har ätardagen på fredag, kommer min mage att vara alldeles uppsvullen då och samma sak gäller om jag gör det samma dag. Då återstår bara söndagen, hm... jag vet inte... Men jag vet att jag måste ha den dagen någon gång nu i veckan, annars går det inte!


Haha, oh, shit vad jag är störd! Läse precis igenom det jag skrivit här ovan. Menmen, om det är det som krävs för att jag ska bli smal, så är det väl ett offer jag får göra!


Hittills har dagen gått precis enligt planerna. Men klockan är knappt sju än, så jag kan mycket väl förstöra för mig än. Men det tänker jag verkligen kämpa emot!

Av so-not-perfect - 28 september 2010 10:24

 

Söndag: 900 kcal...

Måndag: 1000 kcal...

Idag: 800 kcal (förhoppningsvis!)


^^ Hade inte alls planerat att ingångssiffrorna skulle bli så höga! Beror på min dåliga karaktär om kvällarna. Det är de som är svårast, för det är då suget oh hungern sätter in. Men jag har ju bara mig själv att klandra. För om man i flera dagar bara proppar i sig 1000 efter 1000-tals kcal, är det ju inte särskilt konstigt att man känner hunger och allt som följer det nu. Men det ska nog bli lättare efter den här första veckan. Hoppas jag i alla fall.


Planerar att äta för 800 kcal idag, vill ju gärna äta mindre än det, men jag vet ju hur det brukar sluta då... Ska bege mig ut på en lång och härlig powerwalk sen också ute i det underbara höstvädret. Blir den vanliga träningen med situps och sådant också. Men nu plugg! Snart tenta ju.

Ovido - Quiz & Flashcards