Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av so-not-perfect - 4 augusti 2010 12:10

...Jag måste komma ihåg att det i längden är bäst för mig att gå ned relativt sakta i vikt, ungefär 1 kg/vecka. Det känns alltid lockande att skippa maten helt och hållet för att gå ned i vikt snabbt, men jag vet ju av erfarenhet att det inte håller. Visst går jag ned i vikt snabbare, men sedan säger kroppen emot och jag går upp allt igen och mer på köpet. Sedan börjar jag om på nytt och så fortsätter det. Så remember - gå ned i vikt sakta och gå på ca -1000 kcl/dag. Jag måste även komma ihåg att tillåta mig att "släppa på kontrollen" lite. Men aldrig helt. För det blir bara hets och hets och åter hets. Så jämvikt är väl det rätta ordet.

 

Jämvikt.

Av so-not-perfect - 4 augusti 2010 11:54




Yay! Jag har gått ned i vikt! :D Ställde mig bara på vågen av gammal vana, utan att förvänta något så gissa om jag tappade hakan! Vi har ingen digitalvåg längre utan en vanlig och jag hade ätit, men på ett ungefär så har jag gått ned 3-4 kg den senaste månaden. Visste inte vad jag skulle tro, så vägde mig på en annan våg också bara försäkerhets skull och det stämde. Fatta vad underbart det känns! Det funkar verkligen att äta rätt "lagom" och regelbundet och träna som fan. Jag är typ i himlen nu.


All skit jag gick upp innan är jag påväg att gå ned nu! :) Ska inte försöra det. Fattar inte riktigt att jag kunnat gå ned trots att jag har failat en hel del, särskilt igår med för mycket kakor och tårta på natten... Ska satsa på att gå ned lika mycket tills jag börjar på universitetet. Så... 26 dagar har jag då på mig att gå ned 3-4 kg.


Det känns inte omöjligt! Nu blir det lunch och träning senare. :)


Ovido - Quiz & Flashcards