Alla inlägg den 22 januari 2011

Av so-not-perfect - 22 januari 2011 21:59


  • Dra ned på min cola zero-konsumtion då det ger gula tänder och gör en hungrigare (brukar bli ett antal liter i veckan. Inte bra!)
  • Inte äta vitt bröd/pasta/ris. Det vita brödet är här det svåra, då jag i stort sätt bara äter fullkorn i övriga kategorier.
  • Återinföra att det är tillåtet att äta ett par bitar mörk choklad (70 %) om dagen. Detta för att minska risken att hamna i hetsfällor. Man måste ju tillåta sig något.
  • Bara äta godis och dylikt på fredag eller lördag

Finns säkert en massa annat som jag glömt att ta med på min lilla lista, men detta var i alla fall vad jag kom på.

Av so-not-perfect - 22 januari 2011 18:27

Jag fattar inte vad det är för fel på mig! Varför är jag inte stark nog? Varför kan jag inte behärska mig? Har överätit så fruktansvärt den här veckan, hela 3 dagar. Vet inte varför det blir så, när jag är duktig med mat och träning annars! Äter cirka 1400-1600 kacl/dag för att jag vill gå ned i vikt sakta. Brukar förbränna mellan allt ifrån 300-600kacl/dag också.


Klarar inte av de där hemska dagarna, trycker verkligen i mig allt jag kommer åt, men jag kan ändå inte kalla det för "hets" den här gången, men resultatet blir detsamma. Har ni några tips om vad jag kan göra för att slippa den här överätningen av tusentals och åter tusentals kacl? Mår fruktansvärt dåligt av det och det hindrar min viktnedgång. Känner mig fångad i en tjock kropp. De bra dagara övervägs verkligen av de dåliga. :(

Ovido - Quiz & Flashcards