Alla inlägg den 19 april 2011

Av so-not-perfect - 19 april 2011 17:31


Hej hopp på er! Läget med er? Är lite slappt med kommenatarer har jag märkt

:(. Känns konstigt då det ändå är en del som läser denna blogg regelbundet... Men jag ska väl inte säga något, är ju rätt dålig på det själv. ;)


Har varit så fint väder både igår och idag så jag har cyklat två mil dessa dagar (-550 kcal varje gång :)). Det är riktigt härligt! Måste verkligen gå ned i vikt, för den här kroppen är inte jag. Satsar på att gå ned 6 kilo till den 1 juni, d v s ca 1 kg/veckan. Det borde funka fint, så länge jag uppför mig... Men jag känner mig verkligen grymt motiverad nu i alla fall. Vill göra det på ett hälsosamt sätt utan att falla tillbaka i svält-hets-spy-överträna-fällan. Har hittills ätit:

  • fil med musli och en halv banan,
  • en proteindrink och
  • ugnsbakade potatisar med morot, broccoli, avokado och en dressing gjord på naturell yogurt. Det var underbart gott, mättande och kalorisnålt!

Dock har jag lite dåligt samvete över att jag skippade skolan idag, men när klockan ringde imorde 05.50, så kände jag att jag verkligen inte orkade. Fattar inte varför för jag har ju inte haft så mycket skola på sistonde och jag hade ändå sovigt helt okej den natten. Menmen, gjort är gjort kommer aldrig igen som man brukar säga. Är ledig ända tills på tisdag nästa vecka, så jag passar på att plugga nu efter en härlig dag med massa sol och träning.


Btw, jag har slutat eller i alla fall dragit ned på att dricka cola light/zero nu efter att ha druckit det konstant i en hel månad. Har klarat tre dagar hittills, utan någon märkbar abstinens - I like it! Har valt att försöka sluta då det är dåligt för kroppen,jag har svårt att sova p g a koffeinet och för att det gör en hungrigare. Så vi får se hur det blir.

Ovido - Quiz & Flashcards