Alla inlägg den 27 april 2011

Av so-not-perfect - 27 april 2011 11:19


Då det ena dagen kan gå jättebra mat- och träningsmässigt, så går det uselt dagen efter och kalorierna spårar ut. Det är så svårt att hålla koll på hur mycket jag egentligen föbränner/äter då, så jag har kommit på en lösning för mig som jag hoppas kan fungera. Då ett kilo fett = 7000 kalorier, så är min smarta lösning helt enkelt att efter varje vecka som passerat så ska jag gå på minus med just 7000 kalorier, vilket borde innebära att jag kommer att gå ned 1 kilo i veckan så länge jag sköter mig. Smart va? :)


Så varje dag så skriver jag upp hur mycket jag går på minus eller gud förbjude hur mycket jag går på plus (som igår...). För då kan jag faila med "gott samvete" på sätt och vis, så länge som veckomålet blir minus 7000 kalorier. Känns som att det kommer att gå bra i alla fall. Ska köra på ett intag på 1000 kalorier idag, så att kroppen inte hamnar i svältläge + massor av träning för att kompensera för gårdagens kakorgie... Menmen, nu ska jag plugga lite, sen blir det ut och cykla 2 mil ute i solen.

Ovido - Quiz & Flashcards