Alla inlägg den 22 mars 2011

Av so-not-perfect - 22 mars 2011 14:37



Jag har precis sprungit en mil för första gången i år. Det känns helt fantastiskt! Älskar ju att springa och särskilt när det går så bra! Blev i och för sig inte någon bra tid, men jag översteg åtmistonde inte 45 minuter. Men jag ska nog se till att få en bättre tid snart. :) Har genom denna träningen bränt hela 370 kcal. Sedan blir det en promenad + min vanliga träning med situps och hantellyft = en bra dag helt enkelt! Har hittills ätit yoghurt med flingor och en banan + en proteinshake nu efter träningen (gick ute upp förrän klockan var 11). Ska iväg till några kompisar senare och laga middag med dem, men det ska nog går bra. :) Man vill ju inte förstöra för sig själv nu.


Tränandet visar att trots att jag inte är smal längre, så är jag långt ifrån lat, även om min vikt kan vilseleda. Det är mitt föhållande till mat som förstör min vikt. Om jag bara haft ett bra förhållande till mat, så hade jag inte sett ut som jag gör just nu.


It sucks...

 

Men alla promenader och springande har bidragit till ordentliga lårmuskler och vadmuskler som ligger under allt fett. När jag blir av med fettet, så kommer mina ben att bli grymma! Är egentligen enda stället på min kropp där jag har ordentliga muskler haha. Man borde börja gymma.

Av so-not-perfect - 22 mars 2011 12:28



Funderar på att börja med en diet, bara för att jag känner att det är väldigt viktigt för mig att har ordentligt utstakade planer som jag kan gå efter och därmed gå ned i vikt. Står helt stilla nu viktmässigt, med överätande flera gånger i veckan, varvat med "duktiga-dagar"... Är inne på GI-metoden, då det verkar vara en diet som är hyfsat enkelt att följa och som inte utestänger någon näringsgrupp. Skulle inte klara av en diet, såsom LCHF, där man inet får äta bröd, ris, pasta och potatis på veckor.


Har ni någon diet som ni kan rekommendera?

Av so-not-perfect - 22 mars 2011 12:05

 

 

Glöm gårdagen. Lev i nuet. Se framåt.


Jag måste verkligen sluta att älta och älta när jag misslyckas. Tar så mycket av min kraft. Oroar mig också för villka frestelser jag kan komma och falla för idag - den oron finns alltid. Hur tänker man bort det? Vill ju så gärna bli smal igen och slippa lår som skaver mot varandra på sommaren. Vill kunna ha korta shorts utan att behöva skämmas, men det kommer säkert sluta med långklänningar för att dölja skammen av övervikt. Men jag är ju inte en sådan person! Viktuppgången påverkar mitt sätt att klä mig - nu klär jag mig inte längre som jag vill, utan det handlar om villka kläder som bäst döljer mina problemområden. Det är inte kul...


Har tagit en effe idag + en koffeintablett så ska i alla fall fortsätta att kämpa mot mitt mål och köra järnet på träningen om en timme!

Ovido - Quiz & Flashcards