Alla inlägg den 20 september 2009

Av so-not-perfect - 20 september 2009 22:22


Som rubriken så klart säger, så har jag kommit till ett vägskäl i mitt liv. Känner och har väl egentligen alltid vetat att jag inte borde ha börjat studera direkt efter gymnasiet. Jag gjorde ju det bara för att slippa tänka, för att visa hur duktig och motiverad jag är! Men faktum är att jag inte klarar av allt, både familjens problem, studierna, mina problem och vännernas problem... Så jag har beslutat mig för att hoppa av. Vet att det låter som att jag bara ger upp, men jag känner att jag måste bli frisk först för att sedan fungera normalt och kunna ta in studierna. För just nu går det inte. Vet bara att jag vill arbeta med människor. Så det bli socionomutbildningen när jag blir redo. Just nu vill jag egentligen bara skriva. Jag vill skriva en bok, en deckare. :) Men jag vill nog också jobba, så det blir en hel del samtal och liknande i veckan.

Men det känns rätt och det är MITT beslut.

Ovido - Quiz & Flashcards