Alla inlägg under maj 2010

Av so-not-perfect - 11 maj 2010 22:24

Födelsedagsfirande för kompisen blev det idag. Riktigt lyckat och sedan myssnack på en lekplats. Åh, älskar mina fantastiska vänner! Utan de hade livet känts som ett stort svart hål. Visst är det oftas mörkt inom mig, men de är som små eldflugor som surrar runt inom mig och försöker döda mörkret. Men nu är jag ensam igen. Lyssnar på Nirvana och känner hur hopplösheten lägger sig över mig som ett tungt moln.


Jag klarar verkligen inte av maten. Äter, äter och äter. Sedan tränar jag som en jävla idiot och knäna tar stryk. Resultatet blir ingenting.

Jag är ingen.

Jag avskyr min brist på kontroll.

Jag vill ju bara vara smal!

Av so-not-perfect - 10 maj 2010 18:54

Är väldigt trött idag, så det får bli ett kort inlägg. Det svider som fanken i ögonen, skulle tro att det beror på pollenallergin. Men jag har i alla fall inte bara latat mig. Var ute och cyklade drygt 2 mil på 50 minuter (5 minuter snabbare än förra gången) och brände därmed 480 kcl. :) Ska äta för 1400 kcl idag och jag har 300 av dem kvar.

Av so-not-perfect - 9 maj 2010 22:25

De där jävla barsen är ju fan beroendeframkallande! Haha. Äter en till nu och myser till "The nightmare before christmas".

...

Av so-not-perfect - 9 maj 2010 20:38

Söndag igen då... Mår rätt kasst idag. Kan inte riktigt sätta fingret på varför jag känner mig så olustig, trött och illamående. Var på en väldigt rolig fest igår där jag åt alldeles för mycket. Men det är ju inte precis ovanligt för mig. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för nu. Orkar inte ens tänka. Allt bara snurrar och jag känner mig sprickfärdig av ilska. Skriver dagens summering istället.


In:


700 kcl


Ut:


Promenad - 550 kcl

Situps - 120 kcl


Totalt: 700-670=  30 kcl

Av so-not-perfect - 7 maj 2010 22:00

Kom hem för någon timme sedan. Mamma har visst äntligen fått en lägenhet. Good for her (och resten av familjen)! Fick även beskedet att min mormor fått en allvarlig hjärtattack och antagligen inte överlever mycket längre. Hon ligger på intensivvårdsavdelningen och vi får inte ens besöka henne.


Jag vet inte riktigt hur jag känner över lägenheten och mormor. Jag vet bara att jag borde känna något. Men jag är totalt avtrubbad. Ingen glädje eller sorg finns hos mig nu. Jag är så jävla hjärtlös att jag skulle kunna gråta! Dvs om jag nu kunde gråta... Hoppas ingen ser denna tomhet, detta icke-existerande hål inom mig.


Nu tar jag och fixar mat. Som plåster på såren kan jag lika gärna dö lite mer själv också.

Av so-not-perfect - 6 maj 2010 22:54

Jag tittar på en av mina favoritkärlekshistorier - "Stolthet och fördom". Var gång slås jag av den enkelhet som återfinns i 1800-talets kvinnor och miljö. Jag ser hedarna, de vilda träden och ja, helt enkelt deras i stort sätt "trista" vardag. Allt handlar om att gifta sig så rikt som möjligt för kvinnorna. Status är allt. Det är sorgligt att se deras underkastelse, men var gång jag läser eller ser denna historia, önskar jag att jag vore en del av den.


Men om dessa kvinnor såg en film om dagens kvinnor, skulle förmodlingen även de avunda oss. Gräset är ju alltid grönare på andra sidan...

Men det är ju faktiskt något fruktansvärt vackert och avundsvärt i kvinnornas stillhet. Jag hade velat vara som dem - en tyst skönhet som sitter och blickar ut från hedarnas enkelhet och bara är. Att veta sin plats och bli beundrad på grund av karaktär, skönhet och välfärd.


Åh, nu häpnar till och med ytliga jag över just min egen ytlighet. Självklart hade jag inte velat ha det så i riktig mening. Jag är ju en sprallig och högljudd tjej med alltför snuskiga skämt för att passa in där. Men ändå - den stilla skönheten i det som varit. Jag suckar och inser att det aldrig kommer att bli så för mig. Men jag kan ju alltid kasta in mig i dessa romatiska böcker som alltid slutar lyckligt. Med Elisabeth som till sist får sin Mr Darcy. Inte konstigt att jag är förälskad i dessa historier. De visar ett sagoslut som jag bara kan förseställa mig.

 

Av so-not-perfect - 6 maj 2010 22:19

 

 

 

1550 kcl är jag uppe i idag... Att jag aldrig kan hålla ett mål... Men har åtminstone tränat bort 600 av ovanstående kalorier. Fick mina bars och måltidsersättningar idag. Barsen var så damn äckligt goda! Åt precis en och de mättar verkligen! Billiga var de också. :)


Jag antar att det är positivt på långt sikt att jag äter så pass mycket mer eller mindre varje dag. Känner inte ett lika stort hetssug. Men jag vet att det lurar där runt hörnet. Det bidar sin tid för att komma på det bästa sättet att fortsätta spoiliera mitt liv på. Suget är min egen personliga djävul som alltid kommer med oemåtståndliga förslag.


Jag vill inte tacka ja igen.

Av so-not-perfect - 5 maj 2010 23:15

Blev en hyfsat bra dag trots födelsedagskalas med kakor. Hamnade på ca 1400 kcl. Tränade bort 650 kcl av de med situps och cykling. :D Nu kopplar jag av med att titta på Harry Potter och den flammande bägaren. Love those movies! Har varit småkär i Tom Felton som spelar Draco Malfoy sedan första filmen. Hihi.


Ovido - Quiz & Flashcards