Alla inlägg under mars 2011

Av so-not-perfect - 11 mars 2011 13:13

Hade planerat in en ätardag igår och det blev det också... Men så jävla mycket! Hatar känslan och vetskapen av alla onödiga kacl jag stoppade i mig! Knappt någon vettig mat ens: massa ostmackor, stor chokladmuffins, kanelbulle, chips, lösgodis, lite köttgryta med potatis, yoghurt... Usch! Annat ska det fan bli idag! Ska städa snart, sen blir det träning! Har planerat ut vad jag ska äta idag, funkar kanske bättre om jag skriver det här:


  • Kellogs, Special K med mjölk + c-brus
  • Proteinshake
  • Fiskgryta med bulgor, spenat, sallad, morot
  • Äpple
  • 2 grova mackor med philadelphia
  • Äpple

= cirka 1250 kacl - träning.


Känns som en nyttig dag. Nu ska jag fan hålla mig till detta också! Äter så många gånger för att hålla igång ämnesomsättning, men fixidé...

Av so-not-perfect - 9 mars 2011 23:11



Btw, med hänvisning till föregående inlägg så har jag en fråga till er; Skulle ni kunna lägga er under kniven och plastikopereras? Varför/varför inte? Vad skulle ni vilja fixa i sådant fall? Är bara så nyfiken! :)


Personligen så finns det saker som jag skulle vilja fixa, såsom en bröstförstoring och fettsugning, men jag kommer aldrig att göra det. Varför? Det handlar inte så mycket om pengarna, ärren eller smärtan, utan snarare om att jag är rätt säker på att jag skulle utveckla ett beroende av plastikkirurgi, och bara fortsätta och fortsätta. Jag blir ju aldrig nöjd i verkliga livet, så varför skulle jag nöja mig efter bara några ingrepp? Så nej, det är ett område jag frestas av, men låter bli.

Av so-not-perfect - 9 mars 2011 23:06



Kollar på ett av mina absoluta favoritprogram just nu - "Plastikdoktorerna 90210". Handlar som det framgår om plastikoperationer i Bevely Hills. Älskar att man får följa läkarnas liv vid sidan om. Är helt besatt av sådana här program om skönhet. Favoritläkaren i programmet är dr Ray. Vet inte riktigt varför, för han ser ju aningen fejk ut, men det är något visst med honom, han verkar så charmig och naturlig till sättet på något sätt. Rawre säger jag bara!

Av so-not-perfect - 9 mars 2011 13:22

Har effe + en koffeintablett i kroppen nu. Känner mig lätt illamående och blodet rusar i kroppen. Like yestern times... Känns mer härligt än obehagligt. Jag är verkligen på G just nu! Så redo för träningen.


Let´s burn some calories bitches!

Av so-not-perfect - 9 mars 2011 12:23

Ewww, slutade på äckliga 2000 kacl igår efter en bra dag. Det sprack med att jag tryckte i mig ett kexchoklad. Försökte verkligen vara duktig efter det, men jag kunde inte sova och var jättehungrig, så det slank ned för många onödiga mackor. Fan alltså! Visst, med träning och sådant så slutade dagen ändå på - 1000 kacl, men ändå... Alla de där mackorna så sent så sent på natten, det är inte bra! Men jag vet att jag inte kan haka upp mig på det, får inte sluta likadant idag! Ska träna snart :). Har planerat att få i mig cirka 1300-1400 kacl idag. Är rätt mycket, men med tanke på hur lätt jag faller dit om jag äter mindre, så tjänar jag ändå på det.

Av so-not-perfect - 8 mars 2011 13:29

...har jag verkligen kämpat! Slutade på 1300 kacl i söndags (-brände 650 kacl på träning). Igår hamnade jag på 1200 kacl (-350 kacl på träning).


Planerna för idag är ett kacl-intag på 1200 kacl + träning. Ser för första gången på länge fram emot dagen. Jag är inte lika rädd för att faila längre. Jag ser mitt mål!


Första delmålet är att gå ned 7 kg, har hittills gått ned 1 av de 7 kg på bara två dagar. :) Nästa delmål är att gå ned 5 kg till, allt som allt 12 kg. Har nu "bara" 11 kg kvar till målet. :)

Av so-not-perfect - 6 mars 2011 16:12

Idag är det den första dagen på mitt nya liv.

Känner mig oövervinnerlig - jag kan ju klara allt!
Känner mig bäst - på topp!
Nu gäller det!



Av so-not-perfect - 3 mars 2011 23:42

Gör uppehåll här ett tag, eller i alla fall tills jag har fått ordning på mitt ätande. Skäms bara något så förfärligt över det just nu. Är verkligen ett missbruk. Allt  eller inget, ska bli inget snart! :) Hoppas pillerna kommer imorgon! När jag väl börjar med dem, så blir det kacl-dagbok här igen. Är det något ni önskar att jag ska skriva om, eller om ni vill veta något om mig, så är det bara att fråga! :) Till nästa gång vi ses - ha det gött!

Ovido - Quiz & Flashcards