Alla inlägg under mars 2011

Av so-not-perfect - 22 mars 2011 12:05

 

 

Glöm gårdagen. Lev i nuet. Se framåt.


Jag måste verkligen sluta att älta och älta när jag misslyckas. Tar så mycket av min kraft. Oroar mig också för villka frestelser jag kan komma och falla för idag - den oron finns alltid. Hur tänker man bort det? Vill ju så gärna bli smal igen och slippa lår som skaver mot varandra på sommaren. Vill kunna ha korta shorts utan att behöva skämmas, men det kommer säkert sluta med långklänningar för att dölja skammen av övervikt. Men jag är ju inte en sådan person! Viktuppgången påverkar mitt sätt att klä mig - nu klär jag mig inte längre som jag vill, utan det handlar om villka kläder som bäst döljer mina problemområden. Det är inte kul...


Har tagit en effe idag + en koffeintablett så ska i alla fall fortsätta att kämpa mot mitt mål och köra järnet på träningen om en timme!

Av so-not-perfect - 20 mars 2011 14:58

Gårdagens planering gick inte helt enlig planerna... (big surprise!). Men den misslyckades heller inte så som den mycket väl hade kunnat göra. Hade några kompisar hemma hos mig under kvällen, så det blev lite lösgodis. Räknar med att  matintaget igår slutade på cirka 2200 kcal, men jämfört med det intag som krävs för att jag ska bibehålla min vikt + all träning som jag genomförde enligt planerna så hade jag ändå 1000 kcal till godo. Så det känns faktiskt helt okej! :) Idag ska jag bara äta nyttig mat och träna. :) Önskar att varje dag kunde vara så i stort sätt, för det är då jag mår som bäst både psykiskt och fysiskt.

Av so-not-perfect - 19 mars 2011 16:14



Har varit och fikat med några saknade vänner. Tog en grov ciabatta med mozzarella som vanligt. Mums! Dock var den väldigt stor och överfylld med soltorkade tomater i olja och pesto, men tog bort allt jag kunde av det och jag åt inte hela ciabattan. Räknar trots detta med att jag fick i mig drygt 800- 900 kcal i den frukosten... Överräknar säkerligen, men hellre det än tvärtom. Men känns i alla fall bra att det avr det första jag åt idag = hinner förbränna kcal under dagen! :)


Planerar att äta för 600 kcal till idag. Ska träna snart och så gick jag fram och tillbaka till stan och vi gick runt lite i stan (-230 kcal ). Blir nog att bränna bort en 350 kcal till på träningen, så det känns ändå helt okej till skillnad från gårdagen som jag inte ens kommer att prata om...


Btw, jag klarade tentan som jag oroat mig så mycket för! Jag är rätt duktig ibland. :)

Av so-not-perfect - 15 mars 2011 17:37



Var så himla sugen på choklad, men ville inte få i mig alla de där kalorierna utan mättnadskänsla. Så det blev ett glas O´boy med futtiga 150 kacl i jämförelse med de 560 kacl i den chokladkakan jag suktade efter. Ett bra val, då jag fick i mig nyttig kalcium till på köpet! :) Btw, har ändrat dagens kacl-intag i föregående inlägg nu pga detta.

Av so-not-perfect - 15 mars 2011 17:08



Suck... tycker att jag borde ha lärt mig att undvika ångest just i skolsituationer. Vet ju innerst inne att det nästan 100 % av fallen går bra. Men mitt undermedvetna vill visst inte ta till sig detta faktum... Det är bara så sjukt mycket vi har att läsa till skrivuppgifterna som är många denna termin! Dock vet jag att jag är ute i god tid då uppgiften inte ska in förrän om en vecka. Men ändå... kan inte stänga av ångesten...


Men till maten då: intaget landade i söndags på 1150 kacl - träning, igår landade det på oförutseddbara 1800 kacl - träning, idag satsar jag på 1550 kacl - träning. Jag är svag, jag vet...

Av so-not-perfect - 13 mars 2011 15:00

...för de kommande dagarna:


Idag: 1000 kacl

Måndag: 1000 kacl

Tisdag: 1000 kacl

Onsdag: 1400 kacl

Torsdag: 1000 kacl

Fredag: 1400 kacl


+ träning. Nu fan ska jag hålla mig till detta också!

Av so-not-perfect - 13 mars 2011 02:28

Straff/belöning för de senaste dagarnas matsynder blev ett rött krig på mina armar. Tänkte och velade, kände behovet, behövde det. Det kändes både bra/lättande/skrämmande på samma gång. Trodde att det hela var ett avklarat stadium. Har jag inte nog med problem? Imorgon, imorgon är en ny dag! 


I wanna have control

Av so-not-perfect - 13 mars 2011 02:20

1. När grät du senast? i förrgår

2. Har du lätt för att bli kär? förälskad har jag jättelätt för att bli

3. Vilken låt är bäst just nu? hm... finns så många, men för tillfället är det en gammal goding med HIM "Dark light"

4. Är du snål eller generös? generös :D

5. Sarah Jessica Parker eller Jessica Biel? till vad? vem som är snyggast? Tycker egentligen inte att någon av de är särskilt snygga, men mycket begåvade

6. Vilken är din absoluta favorit godissort? Choklad!!!

7. Är du en öppen och ärlig människa eller du är den som är mer tillbaka dragen? är rätt tillbakadragen rörande personliga saker i början, men när jag väl börjar känna tillit till den andre, så går det inte att få mig att hålla käften ;P

8. Vad tar du med på en fest?  lite vin och kanske

9. Har du ett bra självförtroende? njäe, det är svårt det där. för en utomstående kan det nog verka som att jag har bra självförtroende och det kanske jag har också till viss del. Det är nog snarare självkänslan som är kass skulle jag tro

12. Hur får man kontakt med dig om man vill visa intresse? var dig själv, du får gärna ha samma sjuka humor som jag --> omedelbar conection! :D

13. Nämn en artist som du tycker ser riktigt bra ut. Ville Valo från HIM

15. Hur ska du fira alla hjärtans dag? Sitta framför teven med en egeninköpt chokladkartong och förneka dagens existens

16. Hur bor du, villa, lägenhet, radhus? Lägenhet
17. När drack du alkohol senast? två veckor sedan

18. Vad har du för märke på din mobiltelefon? Samsung

19. Nämn tre saker som gör dig riktigt glad. mina vänner, familjen och musik

20. Bästa boken du läst? oj, denna var svår! finns ju så många. men bl.a Anne Rices böcker, historikern, Dan Browns böcker, Stephen Kings böcker, Dean Koontz böcker, ja alltså en hel del som den boknörd jag är! ;P

22. Vad har du för planer för denna dagen? dagen är ju nästan slut, så det blir att kolla på 2 ½ men

23. Vad är ditt yrke, jobbar eller pluggar? pluggar

24. Hur många barn vill du ha? tre

25. Har du någonsin älskat en person (förutom familj och vänner)? tror inte det

26. Vilka länder har du besökt? är inte särskilt berest tyvärr, men det ska det bli ändring på! Har bara varit i Sverige, Danmark och Tjeckien

27. Nämn 3 saker som gör dig riktigt arg. när jag mislyckas, när folk ältar samma jävla sak hela tiden utan att gå vidare och misshandel av alla slag

28. Brad Pitt eller Orlando Bloom?  Brad Pitt ff!

29. En typisk utekväll för dig, hur ser den ut? förfest med tjejerna med massa go musik och mys (egentligen det bästa på kvällen) sen utgång med en massa dans

31. Vad anser du om att tjejer och även killar viker ut sig i tidningar osv? om det är det man vill so why not?

32. Film hemma eller bio? beror på

35. Hur är ditt humör just nu? likgiltigt

36. Om du fick ändra en sak på ditt utseende, vad skulle det vara då? jag skulle vara bra mkt smalare

37. Är du i någon form av förhållande just nu, dejtar, kk, tillsammans? nix

38. Är utseende viktigt för dig? jag skulle ljuga om jag sa att det inte var det. men spelar inte jättestor roll för mig hur andra ser ut, det är mitt utseende som jag fokuserar alldeles för mkt på

39. Hur många konserter har du varit på? ouhh, en hel del! men det var ett tag sedan sist, får bättra på mig!

40. Åldersskillnad i förhållande, ok eller inte? skulle kunna tänka mig att dejta en bra mkt äldre kille, men inte en som är för ung. men allt är individuellt.

41. Vilken kändis har du fått höra att du är lik? Reese Whiterspoon

Ovido - Quiz & Flashcards