Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Dagvård?

Av so-not-perfect - 29 september 2009 00:13

Glömde berätta en annan sak. På äc idag föreslog min psykolog att det vore bra för mig att gå med i deras dagvård. Shit, alltså! Jag blev skräckslagen, vilket hon märkte. Hon ville att jag skulle tänka över det, men vad finns det egentligen att tänka över? Jag skulle INTE passa in där! Jag har ju inte alls så allvarliga problem som många andra. Jag är ju normalviktig, säger dem! Dessutom så är det ett program på 12-20 veckor, i vilket man blir sjukskriven om man deltar. Jag, sjukskriven? NEJ! Jag är ju redan uttråkad efter att ha hoppat av för en dryg vecka sedan! Ska jag då dessutom 4 gånger i veckan, ca 6 timmar varje gång umgås med andra i min "situation", laga och äta mat med dem, prata, göra gruppaktiviteter och allt annat? NEJ! Det går väl inte!? Jag går ju fan på äc, räcker inte det? Eller är jag ett misslyckat fall som de bara skickar vidare? Jag vill inte stämplas ännu mer som en ätstörd person och diskutera det 4 dagar i veckan, utöver min egen tankeverksamhet. Jag vet att jag borde ge det en chans, men då känns det bara ännu mer som att jag erkänner att jag är sjuk och bara vill ha medlidande. Och tänk om det inte funkar där, vad ska det bli efter det? Slutenvård?


Jag har mycket att tänka över nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av so-not-perfect - 10 oktober 2012 17:13

Blev grymt förvånad imorse när vågen visade på -1 kg sedan förra veckan. Trodde aldrig att jag hade gått ned npgot i vikt eftersom jag har ätit massor av godis och dylikt flera dagar, så jag blev positivt överraskad imorse över hur konstigt min kropp...

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 19:10

-1650 kalorier idag :)

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 13:20

Gud, vad länge sedan det var som jag skrev här. Jag trodde att jag hade lämnat denna blogg bakom mig, men antar att jag behållde den lite som en snuttefilt då den var min trygghet under flera år där jag kunde skriva exakt vad jag kände, utan att behö...

Av so-not-perfect - 20 februari 2012 20:31

Är helt avtrubbad, utan någon enligt mig acceptabel anledning Allt är ju bra Vågar bara inte hoppas eller göra några framtidsplaner Vill gråta en skvätt i hopp om att bli jag igen, men det är lönlöst Det finns ju inget att gråta för,  bara ...

Av so-not-perfect - 7 december 2011 19:02

Det går bra nu

Ovido - Quiz & Flashcards