Alla inlägg den 19 november 2009

Av so-not-perfect - 19 november 2009 21:34

Då kör vi igång med samma gamla visa - dagens mat! Yeah! Eller inte. Men nu med inriktning sundhet. Dagens mat har bestått av:


  • Frukost: Yogurt med musli, äpplemos och banan
  • Mellanmål: Äpple
  • Middag: 2 tunnbrödsrullar med ost, skinka och tomat
  • Kvällsmat: (snart) en frukt antagligen
  • Övrigt: ½ påse saffransgifflar, ca 40 g noblesse, ½ potatis, 4 segisar

Det var väl allt.... Ingen jättebra matdag, men jag steg upp sent och har varit otroligt lat och bara spelat sega med min fina kompis. :) Måste bara sluta upp med att småäta i brist på annat. Har i alla fall fått lite extrajobb nu i december så att jag kan hålla mig någerlunda sysselsatt. :)

Av so-not-perfect - 19 november 2009 19:51

Haha, jag är så virrig av mig att det inte är sant! Jag hade varit hos en kompis och när jag kommit hem hittade jag inte min mobil. Jag fick lite småpanik, inte över själva mobilen, utan över alla nummer och personliga saker som finns där. Så jag ringde min kompis som letade efter den, men hon hittade inte den. Då var jag säker på att jag (som nästan aldrig tappar saker) hade mot alla odds tappat den på väg hem. Men så sa kompisen att hon kunde ringa till min mobil så att om den var hos henne, så skulle hon höra den. Och gissa var den ringde - i min ficka. Detta kommer jag att får höra tills jag är 80 år gammal... Haha

Av so-not-perfect - 19 november 2009 18:03

Hallå världen!


Ni undrade vart jag har tagit vägen och svaret är att jag har kämpat som attan med livet. Jag försöker, nej jag SKA få in normala matvanor och de senaste dagarna har det faktiskt gått hyfsat bra. Jag vet hur mycket jag tjatar om samma saker hela tiden och det är tufft att inse hur tunnelseende min värld är. Men det är verkligen skitjobbigt hela tiden och mina tankar kretsar kring när jag ska äta, vad, hur mycket och allt sådant. Men jag känner att min kropp mår mycket bättre av detta. Hur jag själv mår är en helt annan fråga! Det är så svårt att hantara hunger, sug och sådant. Jag misslyckas ju hela tiden, men jag är jävligt trött på det.


Därför har jag inte skrivit, min hjärna bombarderas av tankemissiler var stund. Jag känner mig som en ensam slagman på en öde spelplan, som ensam kämpar mot alla dessa anfallande tankemissiler...

Ovido - Quiz & Flashcards