Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Vad är syftet?

Av so-not-perfect - 27 augusti 2009 23:13

Är alldeles skakig av alla piller, sömnbristen, matbristen (?), alla känslor o ja, helt enkelt allt. Varför gör jag så här mot mig själv? Som jag fick lära mig idag på en föreläsning, att frågasätta saker och ting med; "vad är syftet med det? (fråga 5 ggr)"


Vad är syftet med att leva mot maten, mot allt och alla för att bli smal?

  • jag blir vacker, glad, nöjd, lycklig med mig själv.

Vad är syftet med det då?

  • andra kan acceptera mig och vilja vara mig, beundra mig!

Syftet?

  • de ska se att jag har kämpat mig till detta och att jag är stark, smal, vacker och lycklig!

Syftet?

  • jag ska leva upp till mina krav och vara den perfekta dottern, systern, kompisen...

Syftet?

  • jag vill vara där för alla och vara stark, de andra får vara svaga och be om hjälp, men inte jag!

Slutsats: Det jag redan vet; bara för att jag blir "smal" så kommer jag ändå att må skit. Jag kommer inte att se mig som smal, jag kommer fortfarande att ha samma låga självkänsla. Jag vet att ingen människa är perfekt, men jag känner bara att JAG borde vara det. Eller jag borde i alla fall imítera denna bild.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av so-not-perfect - 10 oktober 2012 17:13

Blev grymt förvånad imorse när vågen visade på -1 kg sedan förra veckan. Trodde aldrig att jag hade gått ned npgot i vikt eftersom jag har ätit massor av godis och dylikt flera dagar, så jag blev positivt överraskad imorse över hur konstigt min kropp...

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 19:10

-1650 kalorier idag :)

Av so-not-perfect - 1 oktober 2012 13:20

Gud, vad länge sedan det var som jag skrev här. Jag trodde att jag hade lämnat denna blogg bakom mig, men antar att jag behållde den lite som en snuttefilt då den var min trygghet under flera år där jag kunde skriva exakt vad jag kände, utan att behö...

Av so-not-perfect - 20 februari 2012 20:31

Är helt avtrubbad, utan någon enligt mig acceptabel anledning Allt är ju bra Vågar bara inte hoppas eller göra några framtidsplaner Vill gråta en skvätt i hopp om att bli jag igen, men det är lönlöst Det finns ju inget att gråta för,  bara ...

Av so-not-perfect - 7 december 2011 19:02

Det går bra nu

Ovido - Quiz & Flashcards