Alla inlägg under augusti 2009

Av so-not-perfect - 16 augusti 2009 23:20

Jag har precis sovit i tre timmar. Jag är så otroligt trött nuförtiden. Men är mer psykiskt trött, av allt detta med att jag försöker bli frisk och verkligen tvinga mig själv att äta bättre. Hamnade någonstans under 1000 kcl idag och det är ju en förbättring. Btw, hör och häpna; jag har inte hetsätit på drygt en vecka! Wieeee, det är underbart, men just nu känns ändå allt bara ångestfyllt och kaotiskt. Hoppas att molnen lättar snart...

Av so-not-perfect - 13 augusti 2009 21:38

Det känns som att jag har gått ned i vikt. Men det kan väl inte stämma... eller? Jag har heller inte vägt mig på ett tag och jag försöker vekligen att undvika det, så att jag inte triggas att fasta eller överträna igen.


Trots att det går bra med maten, så har jag tagit bort alla andra känslor kring det i föregående inlägg. I en dryg vecka orkade jag inte vara det minsta social utan jag har fokuserat alldeles för mycket på det här med att jag ska bli frisk och äta bättre. Visst, det har ju gått rätt bra. Men guuud vilken ångest som medföljer! Dagarna går ju ut på att planera måltider, fasa inför dem, längta till dem (?), sitta och stirra på klockan och plötsligt så är det matdags igen och sist men inte minst så MÅSTE jag ju röra mig varje dag, för annars förtjänar jag ju för fan ingen mat. Så alla dessa tankar slåss i mitt huvud dygnet om och jag blir så trött.


Varför ska mat vara så svårt?

Av so-not-perfect - 13 augusti 2009 21:14


Maten gick till början som planerat igår. Men sen så bakade jag och det blev ett restaurangbesök med kompisarna (som jag klarade bra). Men hetsade i alla fall inte, utan överåt. Har verkligen försökt att inte kompensera för det idag. Har ätit:


Frukost: Grov macka med kalkon, yoghurt med bär och massor av kanel

Middag: Tonfisksallad med keso och gröna bönor

Kvällsmat: Nektarin, banan


Kanske låter detta matintag lite lite för somliga och jag vet att det egentligen är alldeles för lite för mig också. Men jag försöker att ta ett steg i taget för det skulle verkligen inte gå för mig att äta 1800 kcl om dagen frivilligt, vecka in och vecka ut. Kanske jag når dit en dag, men jag är inte naiv att tro att den dagen är idag.


Sedan har jag också varit ute och gått i en timme. Så det känns faktiskt som att det har gått bra idag. Älskade dagens väder. Det kändes som höst och det är då jag mår som bäst. Jag gillar när det går som jag vill.


Av so-not-perfect - 11 augusti 2009 20:39

Dagen har gått bra. Har ätit ungefär som planerat, men fick ångest över det. Men det viktigaste är att jag försöker.

Av so-not-perfect - 10 augusti 2009 22:37

 

Ska försöka att gå efter mer sunda ideal. Love this body! Den är smal, men ändå kurvig.


Idag har det gått "bra" med maten. Var även ute och powerwalkade med mamma en timme trots att jag mått dåligt och kännt mig nere hela dagen. Men nu känns det faktiskt bättre. Försöker även att äta regelarandebundet och mer nu, men fortfarande kämpar jag för att gå ned i vikt. Smör och liknande är fortfarande förbjudet för mig, men jag vill verkligen inte vara fast i denna ätstörning. Denna onda cirkel som bara orsakar smärta. Så jag försöker, men det är inte lätt. Ångesten hälsar på som en ovälkommen gäst alltför ofta.


Jag har lyckats med att äta för drygt 800 kcl idag (bara nyttigheter som, knäcke, grönsaker, yoghurt och bär). Det känns faktiskt rätt bra. Ska försöka hålla mig runt detta kaloriintag, trots att jag kommer att frestas att hålla det lägre eller skyhögt ibland. Men jag vägrar att hetsa och spy mer! Nu ska jag vara nyttig och hälsosam, min kropp har tagit så mycket skada, både psykiskt och fysiskt. Jag måste lära mig att ta hand om den, det vet jag. För trots att jag inte gillar den, så är den den enda kropp jag kommer att få. Nu ska jag bara förbättra den och fortsätta att träna. Men ska verkligen försöka att hålla det på en "sund" nivå. För mamma har lagt märke till min "överträning" igen. Jag måste bara tänka positivt.



Av so-not-perfect - 10 augusti 2009 21:58


Enligt brosan har jag visst fått rejäla benmuskler. Är det bra eller dåligt? Vill ju hellre ha muskler än fett, men kommentaren gjorde att jag kände mig enorm, även om han sa det på ett bra och snällt sätt. Vad tycker ni om muskler? Personligen gillar jag långa och slanka muskler. Många killar verkar tro att det är så sexigt med överpumpade muskler, men jag äcklas bara av sådant.

Så; ja till slanka kroppar och nej till bodybuilding varning!

Av so-not-perfect - 10 augusti 2009 13:47

I don´t care. Jag har fortfarande pyjamas på mig och det finns så mycket saker som jag borde göra. Men jag är inte ett dugg motiverad. Jag sitter mest och glor på tv och undviker mina vänner. Jag borde träna, men inte ens det har jag någon lust att göra. Jag vill bara somna in i en djup och fridfull sömn och vakna upp i en bättre värld, som ett bättre jag.

Av so-not-perfect - 9 augusti 2009 19:47

Dagens intag hamnade på någonstans runt 250 kcl. Har även tränat den vanliga träningen och bränt 450 kcl på crosstrainern. Men gud vad jag känner mig låg idag.

Ovido - Quiz & Flashcards