Alla inlägg den 9 april 2009

Av so-not-perfect - 9 april 2009 17:31

 


 Keira Knightley


Nicole Kidman


Cheryl Cole


Kaloriintag so far: 225 kcl

Okej, lugn. Andas - var luuugn! Kommer precis från affären med mamma. Jag har plockat till mig lättkeso, light cola, light saft... Har nu en megastor lightcola i garderoben :) hehe. Men det är den där jävla påsken som kan komma att förstöra mitt flyt. Jag har redan fått en 200 gram maraboo-mint av mamma. Den chokladen är för god. Jag vet att hon bara vill vara snäll och säger att jag kan "unna" mig det nu när det är påsk. Den ligger just nu och bultar uppe i ett skåp här i mitt rum. Jag är inte sugen, men jag vet att det många gånger inte behöver spela någon roll. Men åhhh, inte ger man väl en flaska vin till en alkoholist? Det är så det känns! Men mamma vet ju inte hur allt står till, så ska inte anklaga henne. Men jag är så svag, men jag vill INTE falla för frestelsen, jag vet ju hur det kommer att sluta då!


Jag har i alla fall undkommit middagen idag då jag inte mår bra. :)


Men imorgon blir det fler prövningar; jag får ett påskägg plus ett till från en pensionär på mammas jobb. Tankarna kommer "ska jag smaka?" "jag kan ju bara ta EN bit". Men jag tänker inte förstöra för mig själv! Jag känner mig själv alldeles för bra för att tro på att jag kan stanna vid en chokladbit. Men ha! Jag ska skratta skiten i ögonen! Jag ska bli smal! Lägger upp några bilder så att jag kan sporras av dem. Nej, nu ska jag ta och träffa några kompisar.


Puss på er och glad påsk! Btw, vad ska ni göra i påsk, med maten och allt annat?

Av so-not-perfect - 9 april 2009 11:34

 

Usch, vad deprimerande jag är! Efter ännu en jobbig natt vaknar jag. Rummet är fullt av solljus och fåglarna kvittrar. Den första tanken som kommer upp i mitt huvud "Fan, en ny dag..."


Men jag vill INTE låta denna taskiga inställning förstöra mer för mig. Detta är min femte dag utan hets och kompensation! :) Jag försöker ta en dag i sänder, men det var längesedan jag klarade mig så länge och under påsken till på köpet! Jag vill klara minst en vecka. Det känns som att jag har gått ned i vikt. Det känns skönt. Jag gillar när det går bra! Just nu äter jag min lättyoghurt med musli och hallon (170 kcl). Rätt gott! Ännu bättre var att jag motstod lusten att äta frukostbullar. Pappa hade ännu en gång varit på kondiset och köpt ostbullar och organobullar! SÅ GOTT! Jag öppnade påsen och luktade på dem. Vägde bullen i min hand och började tänka på hur mycket kalorier jag skulle få i mig. Men det hade blivit för mycket! Så jag bestämde mig för att det inte var värt det. Så jag ska skriva en lista på förbjudna saker. Detta med undantag för kanske en dag i veckan.


Förbjudet att äta:


  • Drycker med kalorier (mjölk, vanlig läsk, juice...)
  • Vit pasta, vitt bröd, vitt ris (bara lite av den nyttiga varianten ibland, men då får det bara vara grönsaker till och inte proteiner!)
  • Godis
  • Kakor
  • Chips
  • Glass
  • Onyttig mat, såsom hamburgare, pommes och annat halvfabrikat
  • Smör/margarin
  • Ost och andra feta pålägg
  • Feta såser

Jag fyller på när jag kommer på mer!


Varför ska jag då inte äta detta? Jo, för att det lätt skapar hets hos mig som leder till kompensation i olika former och ångest! Det är även väldigt dåligt för min kropp och jag blir tjock!


Förresten en liten kul sak: min kompis sa att jag var alldeles för smal -anorektiskt smal (!) Haha åhh vad hon behöver glasögon! Sedan sa jag mot henne ett tag och då sa hon att jag varken var smal eller tjock (men mer åt det andra hållet). What, tänkte jag? Så nu är jag plötsligt astjock. Jag vill ju inte vara "lagom". Jag vill vara smal!

Ovido - Quiz & Flashcards