Alla inlägg den 23 april 2009

Av so-not-perfect - 23 april 2009 21:21

Hihihi, okej, det blir alltid såhär när jag tycker att allt går bra. Men det var inte så farligt idag. Jag hetsade (eller överåt ska vi nog säga) denna gång, inte så hemskt mycket. Även om mitt kaloriintag inte blev 800 idag så kunde det a varit värre. Men jag är fortfarande inte nöjd med resultatet. Det slutade på hemska 1628 kcl, men jag är ändå glad att jag slutade att äta innan allt förstördes totalt. Positivt är i alla fall att jag fick igång ämnesomsättningen av en promenad efter detta. Om ni förstår vad jag menar.;P Jag ska visst alltid prata bajs här, menmen - min blogg - mina tankar.


Dagens träning blev:


  • 500 situps
  • 75 hantellyft
  • 25 min på crosstrainern
  • 45 min rask promenad

Så det blev helt okej. Jag har ingen panik (såvida inte vågen pekar uppåt imorgon).


Jag ska nog ta och gå och lägga mig nu. Blir jättetrött av att ha pollenallergi. Ni skulle se mig nu, jag är het röd och svullen runt ögonen - sexy! Känner mig också stressad. Det är så mycket som händer nu framöver. Tänk att jag snart tar studenten. Ska bli jätteskönt, men det är ändå lite pirrigt och nervöst. Men det ska nog gå bra. Jag måste ha framtidstro.


Av so-not-perfect - 23 april 2009 17:29

Mamma trycker glassen i handen på mig och säger : "Men ta den nu! Det är ju så sällan du unnar dig något!" Detta var efter att jag sa att jag ville ha en glass när jag var i köket. Mamma sa att jag skulle fråga brosan, men nej det ville ju inte jag, så jag ändrade mig och gick in på mitt rum. Då frågade hon honom istället och det var så glassen hamnade hos mig. Nu ligger den i min mage. Jag har överskridit min kalorigräns. Jag har brytit min regel. Jag är hemsk! Så vad känner jag nu? Ångest? Panik? Rädsla? Nej, jag vet inte. Jag orkar bara inte bry mig. Har bara lust att äta mer. Men jag vill inte! Åh herregud jag VILL INTE! Jag vill stå emot! Jag SKA! Jag kommer säkert att åka dit... Jag äter ju redan nu också tunnbröd...

Ovido - Quiz & Flashcards