Alla inlägg den 16 april 2009

Av so-not-perfect - 16 april 2009 16:30

 


Har ni några tips för att slippa suget efter mackor? Jag har nästan bara ätit mackor idag och intaget idag är hittills (!) på nästan 1400 kcl. Ingen riktig hets, snarare överätning för att dölja känslor kanske? För dessa kalorierna kunde jag ha fått i mig mycket hälsosammare saker. Men jag känner tyvärr att jag säkert kommer att få i mig mer... Jag misslyckas bara hela tiden! Men läste på en blogg att det är bevisat att om kvinnor äter mindre än 1200 kcl/dag, så minskar ämnesomsättningen med hela 45 (!) procent! Damn! Då har jag gjort fel hela tiden, men åh ångesten! Känner konstigt nog ingenting nu. Jag är tom. Men enligt den forskningen så var ju denna dagen bra för mig. Om ändå mitt huvud kunde hålla med...


UPPDATERING: Min dag slutade på närmare 2000 kcl! Men precis som innan så känner jag mig bara tom... Men jag är ändå stolt över att jag inte slutade att räkna kalorier och att jag slutade äta vid det egentliga dagsbehovet. Jag har även gått en promenad på drygt 70 minuter och gjort de vanliga 500 situpsen och 75 hantellyften. Skönt med rutiner. Så jag HOPPAS verkligen att jag inte har gått upp i vikt! Jag vet att jag hade mått sämre om jag inte hade slutat äta. Nu har jag också fått min mens, så jag känner mig extra uppsvälld och äcklig. Men det går. Nu tänker jag inte väga mig förrän mensen är borta. Annars blir jag bara besviken, då jag går upp ett drygt kilo vid mens. Imorgon ska jag hålla igen mer med maten och komma igång med min träning!

Av so-not-perfect - 16 april 2009 07:09

 


Drömde att mamma hittade min blog, min matdagbok och min dagbok... Hon var jättebesviken och sårad, men hon förstod inte hur jag kände utan tvingade mig istället att äta. En gubbe hade gjort kakor som jag fick äta, hon gjorde kycling till mig och jag skulle äta hela tiden! Jag svällde upp och sprack närstan! Det var hemskt verkligt. Jag var helt säker på att allt var över när jag vaknade. Om mina mardrömmar ändå kunde handla om monster igen...

Ovido - Quiz & Flashcards