Alla inlägg den 14 april 2009

Av so-not-perfect - 14 april 2009 22:18

Mår fortfarande inte riktigt bra, men lyckades gå en promenad med mamma på en timme, 500 situps och 75 hantellyft, så jag är ganska nöjd ändå. Kunde inte låta bli att räkna, så med all blåbärssoppa blev dagsintaget 685 kcl... Hade ångest över det innan, men det går. Jag överlever. Jag behövde den där blåbärssoppan.

Av so-not-perfect - 14 april 2009 17:28

Jag fick hem min balkänning idag som jag beställde för flera veckor sedan. Den var jättevacker - smaragdgrön. Men den satt väldigt tajt... Skämdes när mamma och pappa drog upp blixtlåset tillsammans. Jag vet att det inte är för att jag har gått upp, för det har jag inte gjort sedan dess, utan det är för att jag minskade på mina mått när jag beställde den. Så detta får bli min morot - att balklänningen ska sitta bra så att jag kan andas! Nu MÅSTE jag klara detta!

Av so-not-perfect - 14 april 2009 09:43

 


Jag vaknade huttrande med magsjuka. Så ingen skola för moi idag! Egentligen är det positivt, då jag oroat mig för skolmaten, men det är inte kul att vara hemma och sjuk, helt ensam. Men jag har åtminstone ingen som helst matlust!  Sitter dock här med en halv deceliter lättyoghurt och blåbär i (50 kcl). Detta i brist på blåbärssoppa som pappa köper med sig sedan. Men kan än så länge inte förmå mig att röra den. Det känns bara läskigt att behöva dricka blåbärssoppan sen, flytande kaloribomb liksom. Så mycket socker (43 kcl/100 ml). Men jag vet att jag behöver det så jag ska verkligen anstränga mig för att inte räkna hur många kalorier jag får i mig genom den. Kommer ändå inte att äta mycket annat idag. Blir nog mest knäcke och keso...


Vet inte riktigt hur jag ska göra med träningen idag. Mamma och pappa kommer ju att hålla koll på mig sen och nu går det ju  bara inte att gå ut och gå om ni fattar. ;P


Jag vägde mig också idag. Var livvrädd att jag hade gått upp flera kilon efter att ha käkat som en gris så länge, men vågen visade bara på lite upp. Ja!!! Det kändes så bra, för jag har känt mig grymt tjock. Detta går jag lätt ned! Hihi

Ovido - Quiz & Flashcards