Alla inlägg den 17 april 2009

Av so-not-perfect - 17 april 2009 17:47

 


Jag har fått i mig sjukt äckligt mycket kalorier nu, den sista timmen. Jag var inte ens sugen, men det åkte ned ändå. jag missbrukar mat! Jag stod med tandborsten i halsen igen, ville få bort allt, all skit, all ångest, men jag ångrade mig igen. jag vill inte ha det såhär! mina tänder....nej! jag vill inte förstöra de! jag har ingen ork längre! jag vill bara ha kontroll! men jag faller tillbaka gång på gång! Vad ska jag ta mig till? jävla bullar som mamma tog med hem. jag klarar inte av sånt! alla ligger i min magen nu + glass + choklad! ÄCKEL! ÄCKEL! ÄCKEL! Jag borde ha spytt - nu är det försent, jag borde träna, jag borde fasta resten av mitt liv, men nu är jag bara trött, trött, trött, trött på all denna skit. jag orkar inte med mitt liv längre. jag förtjänar inte det.

jag förtjänar ingen hjälp, jag spydde ju inte ens denna gång!

jag förtjänar ingen mat.

ingen kärlek.

ingen värme.

inget.

Av so-not-perfect - 17 april 2009 13:51

Var hos psykologen idag. Min andra och sista gång där. Jag känner mig så obekväm när jag sitter där. Hon säger att jag är lagom som jag är (jag fick berätta min vikt och längd). Jag vet att mitt BMI är normalt, men jag vill inte ha det så! Det är ju lätt för henne att säga att jag är normal när hon är så smal. Jag är tjock och hon FÅR väl inte säga sådant till någon i sitt jobb. Sedan är det alla (?)  frågor hon ställer. Jag besvarar dem väldigt kort. Sedan blir det tyst och hon väntar på att jag ska utveckla mitt svar. Men jag stirrar ned i golvet, och pelar på min tröja eller något. Jag skäms. Jag skäms över mig själv. Men nu är remissen ivägskickad till ätstörningscentrat. Det känns... bra. Tror jag. Jag vet att jag behöver hjälp. Jag vill leva i ljus - inte mörker! Men de kommer säkert säga att jag har kommit fel eller något.


Jag fick panik igår över hur dålig min kost har blivit. Innan var jag alltid så hälsomedveten angående den. Så idag har jag gjort en tonfisktsallad (230 kcl). Jag ska tvinga mig i den, trots känslorna emot den. Min hy är jätteblek och jag behöver nyttiga fetter. Det vet jag. Jag behöver bra måltider. Jag måste återinföra en större måltid om dagen. Jag ska försöka i alla fall. Salladen är åtminstone kall. Så det SKA gå. Soppor känns också okej.

Ovido - Quiz & Flashcards