Alla inlägg den 20 april 2009

Av so-not-perfect - 20 april 2009 19:01


 

Jag har fått sommarjobb! :)  Det blev sex veckors städjobb (deltid). Det är ett bra jobb, som är helt i min stil. Jätteskönt att jag kan göra det själv och lyssna på musik hela (?) dagarna och få betalt för det! Inte världens bästa jobb, men bättre än ingenting! Man kan ju inte alltid börja på topp! Får ju lön, erfarenhet och en referens. Tihi mitt första sommarjobb!


Nu till maten. Jag har inte alls varit hungrig under dagen, utan har ätit rätt lite. Men senare åt jag mackor, vilket jag inte borde ha gjort. Överåt därmed en del... Intaget hittills ligger på 720 kcl. I alla fall under 800 kcl. Det blir nog en frukt eller en knäckemacka senare om jag tränar.


Jag var nere i affären innan och fick ett sådant sjukt sug efter choklad! Lade en chokladkaka i korgen men ångrade mig och bytte ut den mot en stor cola light. Jag har läget under kontroll nu och det känns härligt! Det har blivit 500 situps och 75 hantellyft tidigare idag och jag tänkte ta och träna bort lite kalorier på crosstrainern senare.


Dagen har därmed varit rätt bra. Känns jättebra att kunna vända när det går nedåt och ta tag i det inann det faller sönder. Så jag har mått bättre än på länge de här två senaste dagarna. Även om jag var ganska likgiltig igår. Men likgiltighet är alltid bättre än ångest! Så jag har haft rätt bra ordning på allt och har sluppit ångesten. Underbart!

Av so-not-perfect - 20 april 2009 07:42


Påklädd, mejkad, fixat håret - check! Vad var det nu jag glömde? Aha, mitt leende ju! Det känns falskt och underligt, men det ska nog fungera. Vågen var hemsk imorse. Men vad kunde jag förvänta mig? Men jag tror inte att det går att lita på till tusen. Har ju mens och har heller inte riktigt gjort nummer 2 än som jag borde... Hehe too much information kanske? ;P Men, men ska väl dra iväg till skolan nu. Ut i det soliga vädret!

Ovido - Quiz & Flashcards