Alla inlägg den 5 maj 2009

Av so-not-perfect - 5 maj 2009 17:56

Jag skulle göra knäckebröd igen och behövde 1 dl olja. Men oljan räckte inte. I receptet stod det att man kunde använda flytande margarin också. Så jag mäter upp det. Men fy fan vad äckligt det såg ut! Inte kan väl JAG äta det där? Nej, jag fick panik och hällde ut allt... Normal man är.

Menmen, nya tag imorgon med baket blir det! Får ta och köpa olja då och prova igen.

Av so-not-perfect - 5 maj 2009 16:54

Jag hade bestämt mig för att äta en "ordentlig" middag på 200-300 kcl idag. Tänkte att kaloriintaget skulle få sluta på 800 kcl idag. Men vet ni vad, jag hade ingen lust! Jag är inte det minsta sugen. Det känns bara som att det skulle hindra min viktnedgång! Jag vill verligen inte sätta mig i onödiga kalorier. Så jag var duktig idag och åt varken choklad, kanelbullar eller smörgåstårta på kompisens födelsedag. Nu känns det grymt bra! Kände mig bara väldigt otacksam där. Men nu kan jag säga till mamma att jag har ätit där så behöver hon inte oroa sig. Hällde även ut lite mat, så att det ser ut som att jag har ätit. Fick också äntligen tag på lite Allevo Fiber+. Hoppas det funkar!

Av so-not-perfect - 5 maj 2009 10:03

 


Hihi jag känner mig nästan hög! Kunde inte låta bli vågen idag heller, så hoppade upp på den. Idag visade den på 63,6 kg. Det är därför jag är så förbaskat glad! Detta kommer att bli en bra dag! Min glädje styrs ju sorgligt nog av vikten... Men det finns inget som kan slå känslan av att ha gått ner i vikt! Det är definitivt värt en kurrande mage!

Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards