Alla inlägg den 7 maj 2009

Av so-not-perfect - 7 maj 2009 23:08

  

Jag är less på mig själv!

Jag orkar inte med att se mig i spegeln längre!

Så jag känner hur jag sakta men säkert tar på mig en förklädnad. Jag piercade ju som sagt näsan idag, håret ska klippas och blonderas och jag gömmer mig under lager av smink och snygga kläder. Jag döljer den jag har blivit, för att visa en fasad av den jag vill vara. Låter det rimligt? Ibland är det helt enkelt bara dags för förändringar. Hm... jag påminner om en clown, så fejkad känner jag mig ibland! Detta gör jag tyvärr av en inre rädsla tror jag. Med tanke på att min hemlighet har kommit ut, så tror jag att jag  försöker göra vad jag kan för att "rädda" situationen. Jag försöker visa att jag är perfekt och inte behöver någon hjälp. Oj, fan jag borde sluta att göra "psykologiska" utväderingar av mitt undermedvetna. Men hur min "makeover - fakeover" kommer att gå, ja, det återstår att se!

Av so-not-perfect - 7 maj 2009 18:38

 


Lalalalala, kladdkaka och glass ner, kladdkaka och glass upp. Eller, snarare knäcke och blod upp. Jag blir förbannad, så jag straffar mig själv med ännu mer kladdkaka. Tror jag att det blir bättre eller!? Skit alltså! Ångest? - nej! Bara - "fetto, fortsätt du och ät dig ännu fulare!" Gahhh!!!! Nu äter jag till och med wook med nudlar! Visst, en rätt liten portion, men ändå! Tillagad mat, frivilligt av mig! Mamma blev i alla fall glad. Imorgon måste jag också äta. Blir överraskningsfest för en kompis med pizza och rabarber/jordgubbspaj av mig med glass. Men i helgen ska det fan bli annorlunda. Åh jag behöver peppas!


Men en bra sak: jag piercade näsan idag! :) Blev sjukt snyggt och kändes knappt!

Av so-not-perfect - 7 maj 2009 14:02

Räck upp händerna ni som har hetsat knäcke idag. *räcker ivrigt upp händerna*. Jesus, vad jag har sjunkit lågt! Står och bakar knäcke på fastande mage och får plötsligt de där förväntansfulla skakningarna innan hets ni vet. Kunde bara tänka på det. Men blev bara så jävla förbannad, för vi hade visst inget smör hemma! Just då ville jag bara bre på äckligt tjocka lager smör och trycka i mig de. Men jag borde väl vara tacksam för att vi inte hade bredgott... Nu står en kladdkaka i ugnen och brosan köper glass till den i affären just nu. Ska jag? Jag kommar att spy då. Fan, jag kommer säkert...

Ovido - Quiz & Flashcards