Alla inlägg den 13 maj 2009

Av so-not-perfect - 13 maj 2009 20:23

Nu är det inte långt kvar till studenten. Men jag dör av allt jag har att göra i skolan! Är på väg att gråta över religionsuppsatsen som jag aldrig verkar greja. Jag är så less på skolan nu att jag bara vill kasta in handduken och springa min väg. Men jag måste ju plugga för att få mina MVG:n.


Om man ändå vore en naturbegåvning i allt

Av so-not-perfect - 13 maj 2009 18:16

Anorexia

[x] du hatar din kropp

[x] du har svält dig själv

[x] du har dåligt självförtroende

[x] du tycker att du behöver vara smalare

[x] folk säger alltid att du är smal, men du håller inte med

[x] du fryser väldigt lätt

Totalt: 6/6

ADHD

[ ] du är ofta/mestadels hyperaktiv

[x] du har koncentrationssvårigheter

[ ] du kan inte samarbeta med andra människor

[ ] du sitter nästan aldrig still

[x] du pratar hela tiden

[x] du behöver uppmärksamhet

Totalt: 3/6

Bipolar Disorder

[x] Du kan vara vild ibland, dagen efter allvarligt deperimerad

[x] Du är lättirriterad

[ ] Du sover nästan inte/väldigt lite

[ ] Du har missbrukat alkohol, droger eller sex

[x] Du har tänkt/försökt ta livet av dig

[x] Du har väldiga humörsvängningar

Totalt: 4/6

Bulimia Nervosa

[x] Du har spytt trotts att du inte mått illa

[x] Du har ingen kontroll över hur mkt du äter - under hets

[ ] Du använder laxeringsmedel

[x] Du äter snabbt - vid hets

[ ] Du har tränat så mkt tills du svimmat

[x] Du säger alltid att du är tjock fast andra säger att du inte är det

Totalt: 4/6


Conduct Disorder

[ ] Du hotar andra människor

[ ] Du hamnar ofta i slagsmål

[ ] Du har använt vapen som kan orsaka andra skador tex. kniv etc

[ ] Du har varit elak mot djur

[ ] Du har förstört någons tillbehörighet/trädgård utan anledning

[x] Du ljuger

Totalt: 1/6

Depression

[x] Du gråter ofta

[x] Du bryr dig inte längre om saker du förut brukade älska

[x] Du är ofta bara hemma eller inne på ditt rum

[x] Du kan vara väldigt osocial

[x] Du har dåligt självförtroende

[x] Allting dåligt som händer är alltid ditt fel

Totalt: 6/6

OCD (tvångstankar)

[x] Du har störande tankar eller tankar du hatar

[ ] Du måste göra särskilda saker tills det känns rätt

[ ] Du måste ha saker i en särskilt ordning, och det måste vara ett exakt lika långt avstånd mellan saker

[x] Du har skadat dig själv

[/] Du är rädd för att få aids eller andra sjukdomar/bakterier

[/] Du måste kontrollera saker flera ggr

Totalt: 3/6

Schizophrenia

[ ] Du hallucinerar ofta

[/] Du kan bli förvirrad över vad som är fantasi och vad som är verklighet

[x] Du tycker att folk alltid stirrar eller pratar om dig

[x] Du har extrem ångest eller fruktan

[ ] Du tar inte hand om din hygien som du skulle kunna

[/] Du är blyg

Totalt: 3/6

Av so-not-perfect - 13 maj 2009 17:40

Har hittills fått i mig 120 kcl. Så jag har varit en duktig tös idag! :) Om bara kompisen som vet om mina problem kunde sluta kommentera mina matvanor! Skulle också på toa mitt i lunchen och hon tittade på mig och frågade vart jag skulle och vad jag skulle göra där. JAG SKULLE JU FAKTISKT BARA KISSA! Jag spyr inte i skolan för fan ville jag bara säga! Åh, hatar att hon ska tro sådana saker om mig. Men det är bara för att hon bryr sig, det vet jag. Försöker träna lite grann, men är så trött. Ska försöka ta mig ut på en promenad senare.

Ovido - Quiz & Flashcards