Alla inlägg under april 2009

Av so-not-perfect - 2 april 2009 22:52

 


Pappa var sugen på något gott och gav mig värsta hintarna om det. Så´jag erbjöd mig att baka chokladmuffins till honom... Jag tar var chans jag  kan för att göra honom glad. Pappsen! Hmm jag borde verkligen lära mig att jag inte kan motstå sådant. Jag är alldeles för bra på att baka! ;P Haha nä, men ärligt, nybakat är assvårt att motstå. Åt även lite annat också. Men jag har konstigt nog inte haft någon ångest över detta! :) Har dock precis tränat;

  • 5 x 100 situps,
  • 5 x 15 hantelövningar,
  • 100 rygglyft

Så det blev visst lite kompensation ändå. Imorgon blir det en hel del träning. Ser fram emot det!


Btw, om ni inte redan har hört den så lyssna på Paramores "Decode". Den är suveränt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=XNRVnlqBkq4


Av so-not-perfect - 2 april 2009 16:57

Wiehiii! Är tillbaka från en riktigt trevlig shoppingtur på Malmös nya "Entré". Har fyndat ordentligt! Det blev ett par gröna jeans, ett kleinblått partylinne och ett par smaragdgröna balerinaskor. Men det kändes lite jobbigt emellanåt då min fina, smala kompisar provade kläder... Allt satt mycket bättre på de än på mig, så jag kunde inte låta bli att känna ångest över det... Men när det blev dags för lunch, åt vi på wook kitchen. Det kändes helt okej då jag var utsvulten. Jag tog det smalste alternativet; kycklingspett med wookade grönsaker och lämnade kvar en del på tallriken. Sedan åt jag ingen glass eller kakor när de andra åt. Jag var inte alls sugen! Men nu äter jag knäckglass med banan och blåbär och det känns faktiskt bra det också. Har ändå inte fått i mig alltför mycket kalorier. Ska bara stanna här och inte tro att det är okej att äta bröd med ost osv... Då går allt bra! Man måste ju unna sig lite nu i det fina vädret! :)


Är på paryhumör! Så jag ska ut och röja imrgon! Tihi!

Av so-not-perfect - 1 april 2009 18:44

Namn: min hemlighet

Ålder: 18
Hårfärg: långt, lockigt, gyllenbrunt
Ögonfärg: gröna

Längd: 170 cm
Vikt: - det tar vi en annan gång
Skostorlek: 40-41
Bor: Skåne


Favorit färger: beror på humöret

Favorit mat: Pasta, lax, kinesiskt!
Favorit bok:  Anne Rice´s vampyrkrönika, Stephenie Meyers böcker
Favorit film: Titanic, Grease, The Nightmare Before Christmas, Corpsed Bride, The Crow, Höstlegender, Stolthet och fördom...


Favoritintressen: Kompisar, skriva, laga mat och baka, promenader, läsa...

Saker jag gillar hos mig själv: Jag bryr mig om andra väldigt mycket, jag är analytisk, nogrann och snäll. Jag gillar även mina ögon.

Saker jag inte gillar hos mig själv: Jag är alltför självkritisk och stänger ofta inne med mina sanna känslor.


Saker som skrämmer mig: Världen! Vart är vi på väg? Jag vill rädda den, men jag vet inte hur!

Platser jag vill besöka: Hela Europa, särskilt Italien. Även Egypten lockar. Vill så gärna se alla de kulturella sevärdheterna.

Karriärer jag övervägt: Otaliga! Bl.a socionom, polis, psykolog, vetrenär, samhällsplanerare, dietist...
 

Saker jag gärna vill göra i framtiden: Resa, träffa nya människor, prova på nya saker, plugga vidare på universitet och få en bra utbildning, träffa en fin kille. :)


Av so-not-perfect - 1 april 2009 06:54

 

Tihi vågen fortsätter att peka nedåt och jag jublar! Älskar känslan av att ha gått ned i vikt. Jag känner mig så ren, så lätt. Om 4,5 kg så tänker jag lägga upp för och efterbilder så att man ser skillnaden. Då blir det en skillnad på över  6 kg! Äntligen går det åt rätt håll! Det lönar sig visst att hålla sig under 1000kcl/dag. Jag blir inte lika sugen på att hetsa och jag orkar mer! Och nej, detta är inget aprilskämt! ;)


Jag vill gå ned 1,5 kg till tills jag träffat psykologen nästa vecka. Man vill ju vara fin då! Men har börjat få andra tankar, kanske behöver jag inte gå dit? Men kommer inte att kunna slippa ändå för kompisen. Men vi får se hur det går. Well, well då ska jag väl ta och käka lite välförtjänad frukost! Hoppas ni får en bra dag och inte går på en massa aprilskämt! ;) Kom ihåg att jag varnade er först! Hehe

Ovido - Quiz & Flashcards