Alla inlägg under maj 2009

Av so-not-perfect - 5 maj 2009 16:54

Jag hade bestämt mig för att äta en "ordentlig" middag på 200-300 kcl idag. Tänkte att kaloriintaget skulle få sluta på 800 kcl idag. Men vet ni vad, jag hade ingen lust! Jag är inte det minsta sugen. Det känns bara som att det skulle hindra min viktnedgång! Jag vill verligen inte sätta mig i onödiga kalorier. Så jag var duktig idag och åt varken choklad, kanelbullar eller smörgåstårta på kompisens födelsedag. Nu känns det grymt bra! Kände mig bara väldigt otacksam där. Men nu kan jag säga till mamma att jag har ätit där så behöver hon inte oroa sig. Hällde även ut lite mat, så att det ser ut som att jag har ätit. Fick också äntligen tag på lite Allevo Fiber+. Hoppas det funkar!

Av so-not-perfect - 5 maj 2009 10:03

 


Hihi jag känner mig nästan hög! Kunde inte låta bli vågen idag heller, så hoppade upp på den. Idag visade den på 63,6 kg. Det är därför jag är så förbaskat glad! Detta kommer att bli en bra dag! Min glädje styrs ju sorgligt nog av vikten... Men det finns inget som kan slå känslan av att ha gått ner i vikt! Det är definitivt värt en kurrande mage!

Puss på er!

Av so-not-perfect - 4 maj 2009 22:08

Alltså shit vad glad jag är! Min dag har varit deppig, men nu vägde jag mig precis och vågen stannade på prick 64 kg! Fortfarande jättetjock, men nu är detta "första" delmålet i alla fall nått! Denna gång tänker jag verkligen inte förstöra det! Ska försöka nå 62:an till nästa måndag. Nu förtjänar jag lite ordning och reda. Ska städa nu!


Delmål 1: 64 kg (x)

Delmål 2: 62 kg

Delmål 3: 60 kg

Delmål 4: 58 kg

Delmål 5: 56 kg

Delmål 4: 54 kg


Mål: ?

Av so-not-perfect - 4 maj 2009 20:27

Dagen har gått bra! Har bara haft rejält med ångest But I´ll survive! Btw, var och köpte koffeintabletter idag. Ska ta när jag är trött så att jag pallar träningen. Har även hört att det ökar förbränningen om man tar det innan träningen. Värt att testa! En burk med 30 tabletter kostar 40 kr på apoteket.


Mat:


  • albran flingor, l. yog, c-brus /170 kcl
  • liten banan / 55 kcl
  • äpple, l. keso / 135 kcl
  • Övrigt: 10 kcl

Totalt: 370 kcl + ev. knäcke, gurka sen


Träning:


  • cykling: 2 * 15 min
  • crosstrainer - 25 min
  • 500 situps
  • 75 hantellytf
Av so-not-perfect - 4 maj 2009 19:11

Shit! Mamma rensade precis avloppet. Hon verkade sur. Hon förstår nog varför det blev stopp, men hon säger inget om det.

Av so-not-perfect - 4 maj 2009 18:31

 


Jag kom hem för en stund sedan från en lång shoppingrunda. Mamma hade lagat kyckling och undrade om jag ville ha.

     Nej, självklart vill jag inte det.

Då undrar hon om jag ville ha stuvade grönsaker.

     Nej, självklart inte (jag har ju inte lagat det, så det är säkert grädde i det. Hon sa att det var gjort på buljong, men hon bara luras så at jag skulle äta). Men mamma ger upp och går och äter sin mat, medan jag äter mitt äpple. Det ser hon också men hon säger ingenting. Borde hon det? Borde hon inte typ ha tvingat i mig mat nu när hon vet om allt? Missförstå mig inte, jag vill ju INTE bli itvingad mat, men nu känns det istället som att hon tycker att jag behöver gå ned i vikt. Det behöver jag ju också och ska, men... men åhh vad detta blev flummigt! Tror ni förstår ändå... Jag ljög ju faktiskt också för henne om att jag hade ätit en macka innan. Hon tror alltid på mig. Jag ljuger ju aldrig... Nejdå...

Av so-not-perfect - 4 maj 2009 10:46

 


Jag pratade nyss med pappa i telefon. Åter igen frågade han hur jag mådde och om jag hade kvar de där tankarna. Jag ljuger igen för att inte förstöra hans semester. Han borde ha lärt sig vid detta laget att jag ljuger. Jag mår ju skit egentligen! Självhatet blir allt värre och jag känner mig fetare för var dag som går! Men är jag ledsen över att självhatet blir större? Jag vet inte... Jag vill ju ha annat i tankarna än mat, vikt, träning och den jävla ångesten! Men detta har varit en del av mig så pass länge nu att jag inte ens kommer ihåg när/hur det började. Jag får väl ta vara på självhatet och träna tills jag stupar!


Idag tänker jag hålla mig sysselsatt! Min kalorigräns blir 500 kcl idag. Jag funderar även på om jag ska ta mig ut och handla lite presenter och dylikt... Men jag vet inte om jag klarar av att visa mig offentligt. Haha jag är så vidrig att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta!

Av so-not-perfect - 3 maj 2009 22:31

TRE JÄVLA CHOKLADBISKVIER ÅKTE NED ÄNDÅ! PLUS MACKOR! JÄVLA MIG! Vågade inte ens spy upp allt, nu när mamma hade gått och lagt sig. Impulsspydde bara lite i vasken. Det blev nästan stopp... Får kolla upp det imorgon så att det inte är några spår efter mig. Rev mig i halsen nu när jag använde handen och inte tandborsten. Jävla blod! Så nu får jag ta och träna extra ikväll!

Mat: (skämms över det, så mycket som det blev! Bara för att jag var så hungrig. tror jag...)


  • Albran, minimjölk, c-brus (160 kcl)
  • Vindruvor, buljong (75 kcl)
  • l. yoghurt, liten banan, blåbär (100 kcl)
  • några rutor mörk blockchoklad (!!!) (ca 150 kcl)
  • knäcke, l keso, smörgåsgurka (70 kcl)
  • popcorn, gurka, 2 små vita mackor, l. keso, smörgåsgurka
  • 3 chockladbiskvier (!!!) ? - spydde en del

Övrigt: 10 kcl


Totalt: tror jag hanmnar kring 1650 äckliga kalorier idag


Träning: (hittills, blir mer nu efter denna skiten!)


  • 500 situps
  • 75 hantellyft
  • 45 min promenad
Ovido - Quiz & Flashcards